سنندج- ایرنا- سرپرست فرمانداری سنندج گفت: فضای آموزشی سنندج بویژه در حواشی شهر مناسب نیست و برای رفع آن نیاز به حرکتی جهادی از سوی مسوولان و بویژه خیرین است.

حسن عسکری روز یکشنبه همزمان با هفته سلامت و معلم در آیین افتتاح سالن ورزشی هنرستان دخترانه خدیجه الکبری اظهار داشت: ما شاهد مدارس چند شیفته در حواشی شهر با تراکم بالا هستیم که نیاز است مسوولین در جذب اعتبارات خاص برای افزایش ساخت مدارس در این مناطق اقدام کنند.

وی افزود: از خیرین هم می‌خواهیم برای ساخت مدارس و فضاهای آموزشی در مناطق حاشیه‌ای شهر سنندج در اقدامی جهادی مشارکت داشته باشند تا شاهد ارتقای وضعیت آموزشی در شهرستان سنندج باشیم.

عسکری ادامه داد: وسعت و امکانات فضاهای آموزشی شهر هم زیبنده دانش آموزان نیست و با توجه به اینکه ورزش مستقیما با سلامت آنها در ارتباط است باید در این زمینه هم اقدام جدی شود.

سرپرست فرمانداری سنندج اضافه کرد: تحرک، جنب و جوش و شادابی و نشاط اجتماعی دانش‌آموزان در گرو افزایش فضاهای ورزشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان هم در این آیین گفت: سرانه ورزشی فضاهای آموزشی در استان کردستان کمتر از نیم متر برای هر دانش‌آموز است و فاصله بسیاری با میانگین کشوری دارد.

هاشم ناظمی جلال افزود: حدود ۴۲ پروژه چمن مصنوعی و سالن ورزشی ارتفاع بلند در طرح شهید سلیمانی و همچنین ۱۱ پروژه دیگر آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و خیرین اجرا می‌شود و بعد از آن می‌توان شاهد بهتر شدن شرایط باشیم.

وی با اشاره به سخنان امام علی(ع) اظهار داشت: رنج و سختی کار معلمان تمام می‌شود اما اجر آن ماندگار است.

ناظمی جلال یادآور شد: معلمان در دوران کرونا برخلاف قبل که ۶ ساعت درگیر کار بودند ۱۲ ساعت مشغول بوده و علاوه بر دانش‌آموزان، اولیا هم مخاطب آنها بودند.

نایسر، ننله، حسن‌آباد، تقتقان و فرجه مناطق حاشیه نشین شهر سنندج را تشکیل می‌دهد که نایسر با ۷۵ هزار نفر جمعیت بزرگترین جمعیت را در بین آنها دارد.