سنندج- ایرنا- سرپرست فرمانداری شهرستان بانه گفت: معلمان تضمین کننده پیشرفت های علمی و فرهنگی و بزرگترین و ارزشمندترین سرمایه های فکری جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کمال خدری روز یکشنبه در آیین تجلیل از معلمان شهرستان بانه ضمن تبریک هفته گرامی داشت مقام معلم اظهار داشت: معلمی یکی از پیچیده ترین شغل های است که به تخصص و صبر زیادی نیاز دارد

که باید جایگاه و مقام انها در جامعه حفظ شود.

وی ادامه داد: آینده هر کشوری به کیفیت کار معلمان آن بستگی دارد و آنان هستند که افراد متخصص و با تجربه را آموزش می دهند و چرخه های اقتصادی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور را می چرخانند.

خدری گفت: ضروری است به همه نیازهای معلمین توجه شود تا پیشرفت فضای عمومی جامعه و آینده کشور تضمین شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به همزمانی هفته معلم و روز جهانی کارگر یاد آور شد: در دین اسلام هر دو شغل مقدس هستند یکی مفتخر به بوسه پیامبر اسلام (ص) بر دستان کارگر و دیگری شغل انبیاء الهی است.

سرپرست فرمانداری شهرستان بانه اضافه کرد: در دوران سخت شیوع ویروس کرونا علارغم شرایط سخت با تلاش بی وقفه معلمان آموزش در بستر فضای مجازی ادامه داشت که این تلاش معلمان هرگز فراموش نمی شود.

معلمین پیشران ایجاد تمدن نوین اسلامی هستند

معاون آموزش متوسطه استان کردستان نیز پیشگام تمدن نوین اسلامی معلمین هستند، گفت: در ۴۰ سال گذشته خدمات زیادی به مردم ارائه داده اما در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری اعلام کردند که بایستی برای پایه گذاری

تمدن نوین اسلامی آماده شویم که پیشگام این تمدن معلمان هستند.

طیب سالاروندیان با بیان اینکه مبنای توسعه در جامعه نیروی انسانی است و تعلیم و تربیت نیروی انسانی بر عهده معلمان است افزود: کلید توسعه جامعه در دست معلمان است و باتوجه به جایگاهی که دارند و توانای های

حرفه‌ای خود را بالا ببرند و با دانش روز مجهز باشند.

وی اظهار داشت: معلمین با مسوولیتی که دارند انتظاراتی هم باید داشته باشند و چراکه سند تحول بنیادین نقشه جامع راهبردی در آموزش و پرورش است در این سند هیچ چیزی جای معلم را پر نمی کند.

سالاروندیان اضافه کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا به همه ما ثابت شد که پیشرفته ترین فناوری نمی تواند جای معلم را بگیرد و هرجا که با مشکل محتوای آموزشی  برخورد کردیم معلم این مشکل را حل کرد.

وی با بیان اینکه با اشاره به شهادت شهید مطهری گفت: در دهه اول پیروزی انقلاب اسلامی شخصیت های بزرگی را با توطئه منافقین از دست دادیم که نقش بزرگی در پیروزی انقلاب داشتند.

این مسوول افزود: انتظار می رود رسیدگی به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش اولویت برنامه های دولت و نظام باشد چراکه اموزش و پرورش مولد توسعه و و پیشران ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

در شهرستان مرزی بانه ۳۶ هزار دانش آموز در یک هزار ۲۷۴ کلاس درس و ۳۴۷ آموزشگاه فعال در مقاطع مختلف تحصیل می کنند.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ نفر در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.