پیشوا- ایرنا- فرماندار شهرستان پیشوا گفت: با افتتاح کارخانه روغن پیشوا، ۱۵ درصد از نیاز کشور به روغن تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم تاجیک‌نوری روز یکشنبه در جریان بازدید از روند احداث کارخانه احداث روغن نباتی در شهرک صنعتی این شهرستان اظهار داشت: کارخانه روغن نباتی قو در زمینی به مساحت ۷۰ هزار مترمربع در حال

احداث است که برای راه‌اندازی فاز نخست آن ۳۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و با افتتاح آن، برای ۱۵۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: این کارخانه که احداث آن با پیشرفت فیزیکی مناسبی همراه است با مشکلاتی نظیر دریافت مجوز چاه آب، دریافت تسهیلات بانکی، نصب انشعابات و تأمین گاز مورد نیاز مواجه است که این مشکلات در جلسات

ستاد تسهیل بررسی و زمینه رفع آن با همراهی مسئولان استانی فراهم شده است.

وی افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده و رفع مشکلات موجود، فاز نخست این کارخانه همزمان با هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

تاجیک نوری اظهار داشت: در روند تکمیل و احداث کارخانه روغن نباتی پارس قو، مشکلاتی در بخش انشعابات وجود داشت که با پیگیری در ستاد تسهیل شهرستان و استان موانع آن برطرف شد.

وی اظهار داشت: احداث این کارخانه روغن پیشوا در سه فاز طراحی شده که در فاز نخست تولید روزانه ۲۵۰ تن روغن خوراکی، فاز دوم تولید روزانه ۲۵۰ تن روز روغن‌های خاص برای مصارف صنعتی، قنادی، کره کاکائو و در فاز سوم

راه‌اندازی بخش روغنکشی برای استحصال روغن خام در نظر گرفته شده است.

فرماندار پیشوا افزود: با راه‌اندازی کامل این کارخانه، ضمن تأمین ۱۵ درصد از نیاز کشور به روغن، برای ۴۰۰ نفر نیز به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی گفت: به منظور انتقال روغن خام به کارخانه و کاهش هزینه‌های تولید، این واحد تولیدی به باراندازی ریلی نیاز دارد که این موضوع از طریق شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی در حال پیگیری است.


محمد مخبر معاون اول رئیس جهمور در سفر ۲۰ بهمن سال گذشته به پیشوا که به منظور افتتاح طرح‌های دهه فجر این شهرستان صورت گرفت، در جریان بازدید از این کارخانه، بر رفع مشکلات و موانع استقرار کارخانه روغن

تأکید کرد و از مسئولان خواسته بود تا در کمترین مشکلات این واحد بررسی و در ستاد تسهیل شهرستانی و استانی، زمینه راه‌اندازی فاز نخست آن فراهم شود.

شهرک صنعتی پیشوا به دلیل مجاورت با راه‌آهن سراسری تهران- مشهد، محور ترانزیتی شرق کشور و دسترسی به محور قم – گرمسار و چرمشهر – آبیک از ظرفیت‌های مناسبی برای استقرار صاحبان صنایع برخوردار است.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.