بندرعباس- ایرنا- رییس اندازه گیری و توزیع گاز شرکت گاز هرمزگان از افزایش بیش از  ۱۶ درصدی مصرف گاز در هرمزگان درسال گذشته به مدت مشابه سال  ۹۹ خبرداد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، سید احسان قنادزاده، میزان مصرف گاز طبیعی در سال ۱۴۰۰ در این استان را هشت میلیارد و ۹۲۴ میلیون و ۴۶۹ هزار  متر مکعب اعلام کرد. 

وی ادامه داد: علی رغم وجود محدودیت ها جهت تخصیص گاز در سطح کشور، با مدیریت و تلاش پرسنل این شرکت، مصارف نیروگاه ها و مراکز صنعتی با بیش از ۱۶ درصد،خانگی با  ۳۵ درصد و CNG با ۴ درصد رشد به نسبت سال ۹۹، همراه بوده است.

رییس اندازه گیری و توزیع گاز شرکت گاز هرمزگان بیان کرد: یکی از دلایل افزایش مصرف گاز در بخش خانگی در سال گذشته، افزایش میزان مشترکین در سطح استان و مناطق گازرسانی شده بوده است.

قنادزاده افزود: همکاران ما در شرکت گاز  با آمادگی کامل و  به صورت شبانه روزی در تلاشند تا با مدیریت صحیح و بهینه توزیع گاز، امکان بهره مندی پایدار از این نعمت الهی  را برای همه مشترکین استان فراهم کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت کاهش گازهای محاسبه نشده به عنوان یک سرمایه ملی در توسعه پایدار و حفظ محیط زیست شرکت گاز استان هرمزگان با اجرای سامانه های هوشمند مانیتورینگ،کالیبراسیون و به روزرسانی تجهیزات اندازه گیری طی سالیان گذشته همواره رتبه اول کاهش هدر رفت گاز را در بین ۳۱ شرکت گاز استانی داشته است .