ورامین - ایرنا - فرماندار شهرستان ورامین گفت: اجرای مصوبات در بازدیدهای روستایی ، امید را در دل روستاییان می پروراند.

 مجید درویشی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : پیگیری و حل مشکلات روستاها ، یکی از برنامه‌ هایی است فرمانداری ورامین به جدیت آن را پیگیری می کند که در بازدید شانزدهم روستایی ، از روستای عبدل آباد بازدید کردیم و مصوبات مهمی را اتخاذ کردیم که تا با حضور در این روستا و شناخت بهتر ظرفیت ها و مشکلات در مسیر پیشرفت و توسعه قدم برداریم .

قطار بازدید های روستایی فرماندار ورامین به همراه مسئولان ادارات در راستای شناخت ظرفیت ها و کمبود های روستا های شهرستان به شماره شانزدهم رسید و از روستای عبدل آباد بازدید به عمل آوردند. یکی از اقداماتی که ماه های اخیر در شهرستان پیگیری شده است بازدید های شهری و روستایی است که با حضور در مناطق مختلف شهری و روستا ها در راستای حل مشکلات قدم می بر می دارند.

 فرماندار ورامین افزود : بازدیدهای میدانی روستایی و حضور در سطوح محلی فرصت مناسبی برای شناخت تقاضاهای مردمی و انتظارات آنان از مدیران ارشد است که بی واسطه سخن گفته و مشکلات خود را بیان کنند. در این بازدیدهای روستایی روسا و نمایندگان ادارات ، برای رفع مشکل مردم حضور پیدا می کنند و پس از بازدید نیز ملزم باپیگیری انجام مصوبات بازدید هستند. 

وی گفت: انجام بازدیدهای میدانی به صورت مستمر با همراهی معاونین ،مدیران  از روستاها  با رویکرد روستا محوری برای سرعت بخشیدن به رفع معضلات و مشکلات  روستا است. شرایط کنونی روستای عبدل آباد به دلیل رعایت نشدن اصول شهرسازی و ساخت و ساز بی رویه غیر مجاز به گونه ایست که نشان از عدم تبعیت از  هیچ یک از قوانین موجود را می‌دهد . 

 درویشی خاطر نشان کرد :جود کوچه های ۲۰۰ متری به عرض ۳ و ۴ متری ، انشعابات غیر مجاز ، نبود اصول ساخت و ساز همه شواهد خیانت گذشتگان و برخی از افراد سودجو به مردم و بافت روستای عبدل آباد است . 

وی با اشاره به بازدید از روستای عبدل آباد تصریح کرد : برای تصمیم گیری در خصوص حل مشکلات روستای عبدل آباد با جمعیت حدود ۱۰ هزار نفری ، باید با کمک خرد جمعی همه‌ی دستگاه های دولتی و  اعضای شورای تامین شهرستان ورامین اقدام شود تا بتوان این حجم از مشکلات را در کوتاه ترین زمان ممکن  بر طرف کنیم .

فرماندار ورامین در پایان تصریح کرد : هر بازدید روستایی مصوباتی دارد که ادارات این مصوبات را تا مرحله انجام پیگیری می کنند ؛ در این روستا نیز ، نصب ترانس جدید برق روستا در ۲ ماه آینده توسط اداره برق و خرید کنتور برق معابر توسط دهیاری روستا ، آغاز طرح مطالعاتی ساخت مجموعه فرهنگی و ورزشی روستا با مشارکت دهیاری و اداره ورزش و جوانان ، اصلاح و حل مشکلات طرح هادی روستا با همکاری و مساعدت اداره 

 بنیاد مسکن شهرستان ورامین ، مطالعه طرح تعریض ورودی روستا از جاده تیغاب ، الحاق اراضی جدید به بافت روستا به شرط تامین واگذاری بخشی از مصوبات این بازدید بوده است.

عملیات روشن سازی جاده آب باریک ورامین آغاز شد 

فرماندار ورامین گفت : عملیات روشن سازی جاده روستایی ورامین - آب باریک که یکی از مهم ترین محور های جاده ای شهرستان است آغاز شد. 

 مجید درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : جاده روستایی ورامین - آب باریک که از یکی مهم ترین محور های جاده ای شهرستان نیز محسوب می شود، به طول ۶ کیلومتر است در سال های گذشته به دلیل نبود نیوجرسی و روشنایی، تصادفات زیادی را در این محور جاده ای شاهد بوده ایم و نارضایتی های زیادی را ایجاد کرده بود.

وی افزود: با پیگیری هایی که‌ صورت گرفت، عملیات جای گذاری نیوجرسی در طول ۶ کیلومتر این جاده روستایی به پایان رسید و به طور کامل نیوجرسی این جاده جای گذاری و اقدامات لازم در این راستا انجام شد.

فرماندار ورامین با اشاره به آغاز عملیات روشن سازی جاده آب باریک خاطر نشان کرد: عملیات روشن سازی جاده ورامین - آب باریک که به دلیل عدم روشنایی، موید تصادفات زیادی بود و خاطرات بدی را برای مردم ایجاد کرده بود، آغاز شد و در مرحله اول یک کیلومتر ابتدایی آن نصب و این جاده روشن خواهد شد.

وی گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرستان در اولویت فرمانداری ورامین است و تمامی سعی و تلاش خود را با کمک مسئولان و مردم به کار می بندد که در این راستا اقدامات لازم را انجام داده شده و پروژه های شهری و روستایی پیگیری خواهد شد.

ورامین دارای دو بخش مرکزی و بخش جوادآباد است.
ورامین با ۳۰۰ هزار جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران استان تهران واقع شده است.