بیرجند - ایرنا - مسوول عقیدتی سیاسی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ساختار و شاکله اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی براساس معنویت و بصیرت استوار بوده و رمز موفقیت این نهاد انقلابی برگرفته از ۲ بال عقیده و بصیرت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام جواد طاهری روز دوشنبه در دیدار مسوول و جمعی از کارکنان عقیدتی سیاسی و فرماندهان سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند افزود: ۲ اقدام اساسی شامل پایه‌ریزی و برپایی مراکز آموزش‌های عقیدتی سیاسی در همه استان‌های کشور و ایجاد مرکز آموزش عالی تربیت مربی عقیدتی سیاسی با مجوز رسمی از وزارت علوم در شهر قم انجام شد.

وی با بیان اینکه استاد مطهری از محکمات انقلاب اسلامی است یادآور شد: افکار و اندیشه‌های شهید مطهری در مجموعه سپاه به عنوان زیربنا و مبنای فکری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسوول عقیدتی سیاسی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: استاد فرزانه علامه شهید مرتضی مطهری اسوه و مصداق کامل یک معلم دلسوز و فداکار در اصلاح نسل جوان در جامعه بود که روز شهادتش روز معلم نامگذاری شد.

وی افزود: از همان آغاز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، متولیان این نهاد انقلابی معنویت را به عنوان یک عنصر اصلی در این مجموعه قرار دادند.

حجت‌الاسلام طاهری اظهار داشت: اندیشه‌های شهید مطهری در کنار اندیشه‌های امامین انقلاب بوده لذا به تدبیر نماینده فقید امام در سپاه پاسداران همزمان با سالروز شهادت استاد شهید علامه مرتضی مطهری از ۱۲ تا ۲۰ اردیبهشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه نامگذاری شده است.

وی گفت: چهارم خرداد امسال نیز کنگره ملی ۴ هزار شهید روحانی کشور در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

مسوول عقیدتی سیاسی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: ما مدیون خون شهدا هستیم و از هر هزار روحانی در دهه ۶۰، تعداد ۴۰ نفر به فیض رفیع شهادت رسیدند در حالی که از دیگر اقشار جامعه از هر هزار نفر چهار نفر بودند یعنی جامعه روحانیت در این زمینه پیشگام بوده است.