اهواز - ایرنا - سرپرست اداره کل استاندارد خوزستان گفت: طرح ملی پایش و سنجش نرخ رشد کیفیت کالاهای تولید داخل برای ۴۰ قلم کالا از ابتدای امسال تا نیمه اردیبهشت در اهواز اجرا شود.

علی داودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سازمان ملی استاندارد مرجعی حاکمیتی در کشور است و عهده دار سیاستگذاری، حسن نظارت و هدایت نظام استاندارد و اطمینان بخشی به کیفیت کالاها و خدماتی است که در داخل کشور تولید ، ارایه و یا به کشور وارد و یا از کشور صادر می‌شود.

وی گفت: اداره کل استاندارد خوزستان در راستای یکی از وظایف ذاتی خود که اندازه‌گیری سالانه نرخ رشد کیفیت محصولات اعم از کالا و خدمات، با بهره‌گیری از معیارها و شاخص‌های معتبر و گزارش نتایج حاصل از ارزیابی ها به مراجع مربوطه و جامعه اقدام به اجرای طرح ملی پایش و سنجش نرخ رشد کیفیت کالاهای تولید داخل کرده است.

وی افزود: بر این اساس نظرسنجی از مصرف کنندگان و تحلیل انتظارات مردم در خصوص ۴۰ ردیف کالای پرمصرف در کلانشهر اهواز با هدف کمک به تعیین سیاست‌های بخش‌های مختلف صنعتی و خدماتی در زمینه کیفیت، ایجاد زمینه رقابت در صنایع و خدمات برای ارتقای سطح کیفیت و تحلیل شکاف بین انتظارات مصرف کنندگان و کیفیت تولید، با مراجعه به مراکز فروش و فروشگاه‌های زنجیره ای صورت گرفت.