بجنورد-ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: سامانه بارشی از بعدازظهر فردا- سه شنبه استان را تحت تاثیر قرار می دهد که سبب بارش باران در مناطق مختلف می شود.

مهدی کمالی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی سبب وزش باد لحظه ای شدید، بارش باران در بعضی ساعات رگبار باران و رعدوبرق می‌شو و در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات و نقاط سردسیر مه پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه بارشی بیشتر مناطق استان بویژه مناطق نوار شمالی و شرق استان یعنی شهرستان های شیروان و فاروج و رازوجرگلان و بخش هایی از اسفراین و مانه و سملقان را در بر می گیرد.

کمالی گفت: با توجه به بارندگی ها لغزندگی جاده ها محتمل است و با توجه به رگباری بودن بارندگی، آبگرفتگی معابر و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان آب در مسیل‌ها پیش بینی شده است.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی اظهار داشت: این سامانه بارشی تا جمعه شب در استان فعال است.

وی با اشاره به بارندگی در شبانه روز گذشته در استان گفت: در این مدت بیشترین میزان بارندگی از کوسه در شهرستان شیروان به میزان ۸.۱ میلیمتر گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته تند باد با سرعت ۸۲ کیلومتر بر ساعت شهر جاجرم را درنوردید که بیشترین میزان سرعت باد در استان را داشت.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: سرعت وزش باد در بجنورد مرکز استان به ۶۱ کیلومتر بر ساعت رسید.