بجنورد-ایرنا- معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: اکنون ۴۶ درصد از پست‌های سازمانی ۱۰۱ اداره و دستگاه اجرایی استانی و ملی استان خالی است.

حسین فرجی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ۲۳ دستگاه اجرایی خراسان شمالی که بودجه استانی دارند هم یکهزار و ۵۹۱ پست از چهار هزار و ۱۱ پست سازمانی این ادارات خالی است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس ۴۰ درصد از کل پست های سازمانی دستگاه هایی که بودجه استانی دارند، خالی و بدون تصدی است. 

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: جذب نیرو برای این پست های خالی با برگزاری آزمون های استخدامی انجام می شود.

فرجی در بخش دیگر سخنان خود درباره نیروهای قراردادی در دستگاه های اجرای استان گفت: در ۲۳ دستگاه که بودجه استانی دارند، ۵۲۸ نیروی قرارداد کارمعین، ۱۹۷ نفر نیروی قرارداد موقت و ۲۰ نفر نیروی قرارداد دائم مشغول به خدمت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در ۱۰۱ دستگاه و اداره خراسان شمالی ۲ هزار و ۴۳۲ نفر نیروی قرارداد کار معین، ۲ هزار و ۷۰۷ نفر قرارداد موقت و ۴۹۹ نفر قرارداد دائم به کار گرفته شده اند. 

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با اشاره به سفر قریب الوقوع رییس جمهور به استان خاطرنشان کرد: در این سفر پیشنهاد جذب نیرو ارائه می شود که امید می رود مورد موافقت قرار گیرد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.