تهران- ایرنا- امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان راهکار سیاسی امارت اسلامی با کشورهای خارجی را هماهنگ و برابر خواند و اعلام کرد که از خاک افغانستان بر ضد هیچ کشوری در جهان استفاده نخواهد شد.

به گزارش ایرنا از طلوع نیوز، امیر خان متقی در دیدار با عالمان دین و بزرگان اهل تشیع و اهل سنت گفت: گروه هایی تلاش دارند تا با حمله بر مکان‌های پر رفت و آمد، میان اقوام کشور تفرقه ایجاد کنند که الحمدلله در انجام آن ناکام بوده اند.

سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان همچنین در پاسخ به درخواست جهان برای ایجاد یک حکومت فراگیر و همه‌شمول در افغانستان، گفت که امارت اسلامی از همه اقوام و مذاهب تشکیل یافته است و به رغم اعمال تحریم‌هایی از سوی جهان بر افغانستان حقوق کارمندان دولتی پرداخته می شود.

تأمین حقوق اساسی زنان، استفاده قرار نگرفتن خاک افغانستان از سوی گروه های تروریستی و ایجاد یک حکومت فراگیر و همه شمول در این کشور از پیش شرط‌های جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن دولت طالبان است.

در ماه های گذشته چندین حمله مرگبار علیه مکان‌های مذهبی و مراکز آموزشی شیعیان در کابل، بلخ و قندوز صورت گرفته که ده‌ها تن در این رویداد ها شهید و زخمی شده اند.

تنها در حمله به مسجد شیعیان در مزار شریف دست کم ۳۱ نفر شهید و بیش از ۹۰ نفر دیگر زخمی شدند.