بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: سه ناشر استان در مجموع با ۴۷۸ عنوان کتاب در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارند.

رضا رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انتشارات آذرین مهر به مدیر مسئولی عبدالله  مفاخری، انتشارات درج سخن به مدیر مسئولی رویا جاجوندیان و انتشارات در قلم به مدیر مسئولی حمید رضا رضازاده حضور دارند.
وی افزود: انتشارات آذرین مهر با ۳۰۰ عنوان، درقلم با ۸۵ عنوان و انتشارات درج سخن با ۹۳ عنوان در نمایشگاه هستند.

وی گفت: علاقه مندان می‌توانند برای بازدید از غرفه خراسان شمالی در تهران به محل نمایشگاه کتاب که در مصلی امام خمینی (ره) دایر است، مراجعه کنند.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: حضور ناشران استانی در نمایشگاه تهران از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که با توجه به بین المللی بودن این نمایشگاه، شرکت  ناشران فعال استانی می‌تواند نقش موثری در معرفی نویسندگان موفق و توانمند این استان داشته باشد.

رضایی افزود: علاوه بر بازدید عموم مردم و حضور ناشران سراسر کشور بستر مناسبی را برای معرفی ناشران استانی و همچنین تبادل اطلاعات و تجربه‌ها فراهم می کند.

نمایشگاه کتاب از ساعت ۱۰ صبح تا هشت شب، از چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت تا شنبه ۳۱ اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، همچنین این رویداد در فضای مجازی به صورت ۲۴ ساعت در سامانه ketab.ir در این روزها فعال است.

سرانه مطالعه در  خراسان شمالی با میانگین کشوری برابر است. آمار نشر کتاب در کشور نشان می‌دهد که سالانه به ازای هر ایرانی تقریبا ۲ کتاب چاپ می‌شود.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری، جایگاه نخست سرانه فضای کتابخوانی را به نسبت جمعیت خود در کشور دارد.