به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی و امور بین الملل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، امیر احمد اندبیلی با اشاره به اینکه کشورهای مناطق خاومیانه، جنوب شرقی آسیا، آفریقا و تعدادی از کشورهای عربی مشتریان تراکتورهای ایرانی هستند، گفت: تراکتورهای ایرانی در بازار بیش از ۱۵ کشور و به خصوص کشورهای منطقه و خاورمیانه حضور دارند.
وی به برنامه ریزی این گروه صنعتی برای صادرات سه هزار دستگاه تراکتور به ارزش ۳۰ میلیون دلار در سال جاری اشاره کرد و گفت: امروز ۳۰ دستگاه تراکتور به ارزش ۴۰۰ هزار دلار به عنوان اولین محموله صادراتی سال جاری بارگیری و ارسال می شود.
مدیر بازاریابی و صادرات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران اظهار کرد: توسعه بازارهای صادراتی به کشورهای جنوب شرقی آسیا و اروپای شرقی در برنامه صادرات تراکتورسازی قرار گرفته تا متناسب با نیاز و تقاضای این بازارها تراکتور تولید و عرضه شود.
گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در کنار تامین بالای ۹۸ درصد نیاز داخلی و اولویت بخشی به نیازهای داخلی، نگاه صادراتی و ارز آوری برای کشور و حضور در بازارهای بین المللی و جهانی را نیز در برنامه های کار خود قرار داده است.
شرکت تراکتورسازی ایران تولید خود را با مونتاژ تراکتورهای رومانی u۶۵۰ وu۶۵۱ از سال ۱۳۴۸ آغاز کرد.
در سال ۱۳۵۴ اولین تراکتورهای MF در چهار نوع MF۱۳۵ با قدرت ۴۵ اسب بخار، MF۱۶۵ با قدرت ۶۲ اسب بخار، MF۱۸۵ با قدرت ۷۲ اسب بخار و MF۲۹۵ با قدرت ۹۲ اسب بخار به بازار عرضه شد.
از سال ۱۳۵۶ تراکتورهای سبک MF۲۸۵ جایگزین تراکتورهای رومانی شد.
در سال ۱۳۹۲ در راستای استراتژی های کلان شرکت، پس از تکمیل مطالعات انجام یافته در خصوص تراکتور سنگین ۱۵۰ اسب بخار، پروژه طراحی و تولید این تراکتور شروع شد و براساس زمانبندی انجام شده در سال ۱۳۹۳ تولید نمونه و انبوه آن به انجام رسید.