مشهد - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور در دانشگاه ملی شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان، با این نهاد علمی تفاهمنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محمد علی کیانی به همراه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سفر به جمهوری تاجیکستان، ضمن بازدید از مراکز علمی، آموزشی و درمانی این کشور، تفاهمنامه همکاری با دانشگاه ملی شهر دوشنبه نیز در محورهای مبادله استاد و دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی، برگزاری وبینارهای علمی، دوره های کوتاه مدت، کنفرانس، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی به امضا رساند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین با حضور در جمع اساتید و دانشجویان با اشاره به  ظرفیت ها و توانمندی های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه‌های مختلف، بر لزوم تقویت ارتباط بین دو کشور تاکید کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه‌های پزشکی، فناوری، پذیرش دانشجو، پیشرفت های بسیار چشمگیری در سطح ایران و جهان داشته و این آمادگی را دارد که تجربیات خود را در اختیار دانشگاه ملی  تاجیکستان که بزرگترین و معتبرترین دانشگاه این کشور است قرار دهد.

همچنین در این سفر رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بزرگترین بیمارستان کشور تاجیکستان بازدید کرد.

در این بازدید که با حضور وزیر تندرستی تاجیکستان و سفیر جمهوری اسلامی ایران، انجام شد، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور در بخش‌های مختلف بیمارستان روند درمان بیماران، تعداد پرسنل، نحوه ویزیت بیماران، شرایط، امکانات و تجهیزات پزشکی  را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه این بازدید گفت: این  بازدید به منظور آشنایی هر چه بیشتر با توانمندی‌ها، برنامه‌ها و نیازمندی های درمانی کشور جمهوری تاجیکستان صورت گرفت.

محمد کیانی با اشاره به تازه تاسیس بودن این بیمارستان افزود: این بیمارستان مجهز به بخش‌های درمانی گوناگون از جمله بخش تصویر برداری تشخیصی، سونوگرافی، سی تی اسکن، ام آر آی و آنژیوگرافی است که در زمینه‌های تخصصی درمان و آموزش نیروهای متخصص درخواست کمک و همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد را داشتند.

دانشگاه ملی تاجیکستان که بزرگترین و معتبرترین دانشگاه این کشور است در سال ۱۹۴۷میلادی تاسیس شد و اکنون ۱۵ دانشکده دارد و بیش از ۱۸ هزار دانشجو در آن در حال تحصیل هستند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.