تهران- ایرنا- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی معتقد است دوره مدیریتی برای مدیران این سازمان، سه سال است. چون اگر قرار است اتفاقی رخ دهد، این مدت کافی است.

به گزارش ایرنا از سازمان تبلیغات اسلامی حجت الاسلام محمد قمی در مراسم تکریم و معارفه مدیران موسسه تبیان در حوزه هنری گفت: تلقی ما این است که دوره مدیریتی، سه ساله است واگر قرار است، اتفاقی رخ بدهد، این زمان کافی است و خوشبختانه در دوران مدیریت کمیل خجسته، شاهد اتفاقات خوبی بودیم و ان شاالله اتفاقات بهتری را هم در دوره جدید شاهد خواهیم بود.

وی از خجسته به عنوان مردی دوست داشتنی و مهربان یاد کرد و گفت: یکی از موسساتی که همواره پر برکت بوده، موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان است که باید از مدیران گذشته این موسسه همچون علی عسگری، علیرضا طالب پور و هیات مدیره این موسسه تشکر کرد، این درحالی است که در طول سه سال و نیمی که خجسته مدیریت این بخش را بر عهده داشت، اتفاقات مبارکی افتاده و این مراسم به منزله قدردانی از زحمات او است.

قمی اضافه کرد: اگر چه آنگونه که بایسته بوده، نتوانسیتم از تبیان پشتیبانی کنیم اما کوتاهی هم در این زمینه انجام نشده است. با تلاش و همت دکتر خجسته و تیم حرفه ای همراه وی، گام‌های خوبی برداشته شده و امیدواریم شاهد قدم های موثرتری در این مسیر باشیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به سوابق سید رضا کاظمی مدیرعامل جدید موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان گفت: چند سال قبل که در جلسه ای در محضر مقام معظم رهبری بودیم ، یکی از کسانی که در محضر رهبری صحبت کرد، کاظمی بود که تحلیل ایشان مورد رضایت رهبر انقلاب قرار گرفت و رسول جلیلی که امروز ریاست دانشگاه صنعتی شریف را بر عهده دارد، به من گفت اگر حرف های کاظمی جدی گرفته شود، حتما اتفاقات مفیدی خواهد افتاد و امروز روز این اتفاقات است.


همکاران تبیان برای محقق شدن آرمان هایشان شبانه روز در حال جنگ بودند

کمیل خجسته گفت: این مراسم، جلسه خداحافظی من نیست. چون با دوستان خیلی خوبی آشنا شده ام و روزهای بسیار خوبی را در موسسه تبیان به همراه دوستان خوب و کاربلدم سپری کردم و معتقدم جمع تبیان جمعی است که برای آرمانش، شب و روز می جنگد و من شاهد این تلاش ها بودم. دوستان و همکاران تبیان برای فراهم کردن یک زندگی موفق برای مخاطبین خود در این دوران بمباران فرهنگی و اجتماعی، تلاش های بی پایانی را انجام دادند و همواره به دنبال خلق ایده های جدید بودند و من به سهم خودم از همه این عزیزان تشکر می کنم.

مسیر ما «سربازی برای انقلاب و رهبری » است

کاظمی مدیرعامل جدید تبیان گفت: تبیان یکی از مجموعه هایی است که همیشه در لایه های فناوری تبلیغی کشور جای خاصی داشته و همه ما تجربیات خوبی در نوجوانی از تبیان داریم و باید این سرمایه بزرگ توسعه یابد. مسیر ما سربازی برای انقلاب و رهبری است و موسسه تبیان یکی از مجموعه هایی است که به دلیل اتصال به سازمان تبلیغات اسلامی همواره مورد توجه بوده است و بنای ما این است که این مسیر توسعه یابد و لازم است که رویکردهای جدیدی برای دستیابی به این مسیر تعریف شود و بی شک حوزه زنان، مادران، نوجوانان و جوانان باید تقویت شود.

کاظمی ادامه داد: بخش اعظمی از جهاد تبیین به کمک نوجوانان و جوانان رقم خواهد خورد و اگر بخواهیم شاهد اتفاقات جدیدی در بین مخاطبین خود باشیم، حتما باید نوآور باشیم  و با کمک ابزار رسانه می توانیم به مخاطب میلیونی دست پیدا کنیم.

مدیر عامل جدید تبیان با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید ، امکان احیاء جایگاه تبیان را امکانپذیرتر دانست و گفت: امیدواریم در این شرایط سخت بتوانیم جهاد کنیم چرا که حضرت آقا همیشه از بحث های فرهنگی به عنوان مجاهدت و جهاد یاد می کنند و امیدواریم ما نیز در این جهاد موفق باشیم.

سیدرضا کاظمی دانشجوی دکترای تخصصی (PHD) مدیریت تکنولوژی گرایش مدیریت نوآوری دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد فلسفه علم را از دانشگاه صنعتی امیرکبیر گرفته است. او همچنین فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی مکانیک است. کاظمی همچنین نخبه تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان و رتبۀ ۷۵ کنکور سراسری ریاضی فیزیک در سال ۱۳۸۷ بوده است.

همچنین در سوابق اجرایی و مدیریت کاظمی، معاون راهبری بنیاد سپهر تبلیغ نوین سازمان تبلیغات اسلامی، بنیانگذار، مدیرعامل سابق و عضو هیئت مدیره مجموعه دانش‌بنیان مرکز نوآوری فرهنگی امید که اولین شتاب‌دهنده فرهنگی-رسانه‌ای کشور است، نایب رئیس هیئت مدیره صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنایع فرهنگی سپهر، رئیس هیئت مدیره مدرسه هنر و رسانه آینه، عضو هیئت مدیره مرکز تخصصی راوینو، نایب رئیس هیئت مدیره آژانس تبلیغاتی رسا، مدیر منابع انسانی مؤسسه سفیر فیلم و مسئول واحد توانمندسازی قرارگاه شهید باقری سازمان بسیج دانشجویی دیده می‌شود.

در بخشی از متن حکم انتصاب کاظمی که از سوی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی انتخاب شده آمده است: با توجه به تجمیع قوای رسانه‌ای سازمان تبلیغات اسلامی و لزوم توسعه تبلیغ ارزش‌های دینی و انقلابی در یک انسجام کلی، لازم است موسسه تبیان با هماهنگی کامل سازمان رسانه‌ای سپهر در فصل نوین حرکت خود در به ثمر نشاندن پروژه‌های گذشته، ایجاد جریان پویا و موثر محتوایی به ویژه در حوزه خانواده، زنان، کودک و نوجوان با استفاده از رسانه و فناوری‌های نو به قطب تولید محتوای اثرگذار فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای برای مخاطب حداکثری با تأکید بر بهره‌مندی از فضای مجازی اقدام کند.