شیراز - ایرنا- رئیس مجمع نمایندگان استان فارس اعلام کرد: بهره گیری  از قابلیت ها و ظرفیت های بومی برای توسعه به ویژه در شهرستان زرقان فارس امری ضروری  است و با تغییر و تحولات مدیریتی در این شهرستان این موضوع باید مورد تاکید باشد.

به گزارش ایرنا علیرضا پاک فطرت روز پنجشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی حلوا ارده سنتی زرقان، افزود: شناسایی ظرفیت‌های بومی هر منطقه به ویژه شهرستان زرقان با تغییرات مدیریتی  در مسیر رو به مطلوبی قرار گرفته که امروز شاهد برگزاری جشنواره حلوا ارده سنتی هستیم.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری طی ۱۰ سال اخیر با انتخاب شعارهای مختلفی که در نام‌گذاری‌ها استفاده کردند بر ضرورت حمایت از تولید و تولیدکننده تاکید داشتند اما ما کم‌توجهی کرده‌ایم که این موضوع می‌تواند با تولید کیفی محصولات و بهره‌برداری مناسب از آن در قالب بسته‌بندی مدرن نیز جبران شود.

عنوان

این نماینده مجلس با تاکید بر اهمیت مقام کارگر و بانوان نیز گفت: پیغمبر خدا مقام  دو قشر کارگر و زن را گرامی داشت که این نشان از اهمیت مقوله کار و همچنین شأن و منزلت بانوان در جامعه است. حرف زدن تنها کافی نیست و همه ما باید کارکنیم و به نقش‌آفرینی بانوان هم که نسل آینده را پرورش می‌دهند توجه ویژه داشته باشیم تا فرهنگ کار و تلاش در جامعه نهادینه شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید مشکلات تولیدکنندگان را رفع کنیم ضمن اینکه مشکلات آنها را می‌دانیم اما بهتر است در برنامه‌های مختلف به این قشر هم فرصت  داده شود تا با صدای بلند و  بدون تعارف مطالبات خود را پیگیری کنند.

وی به اهمیت نقش‌ شهرداری‌ها در توسعه فرهنگی و عمرانی اشاره کرد و اظهار داشت: شهر زرقان به دلیل ظرفیت‌های متعدد و نزدیکی  به کلانشهر شیراز باید علاوه بر اقدامات خدماتی در سطح شهر به موضوعات زیربنایی و عمرانی مانند ساخت اماکن ورزشی بپردازند.

پاک فطرت گفت: حلوا ارده سنتی زرقان که به عنوان میراث فرهنگی به ثبت رسیده است باید بکوشیم در امر تجارت به ویژه صادرات هم در داخل و هم خارج کشور موفق باشیم.

شهرستان زرقان در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.