گنبدکاووس - ایرنا - نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: شیوه نامه اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان که ۱۲ سال مورد غفلت قرار گرفته بود، مراحل پایانی را می‌گذارند و در روزهای آینده نهایی و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امانقلیچ شادمهر روز پنجشنبه در همایش تجلیل از ۵۷ معلم نمونه شهرستان گنبدکاووس افزود: متاسفانه به دلیل برخی کم توجهی‌ها، نسخه‌های ابتدایی و آزمایشی شیوه نامه طرح رتبه‌بندی معلمان در جامعه پخش شد که هیچکدام مورد تایید و قطعی نیست.

وی با بیان اینکه بزودی شیوه نامه طرح رتبه‌بندی معلمان که مراحل پایانی خود را می‌گذارند، نهایی شده و برای اجرا ابلاغ می‌شود، اضافه کرد: طرح رتبه بندی معلمان از شهریور ماه امسال با اعتبار ۵۰۰ هزار میلیارد ریالی پیش بینی شده در قانون بودجه امسال آغاز خواهد شد.

شادمهر اضافه کرد: با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در مرحله نخست حداقل حقوق دریافتی معلمان ۷۰ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال خواهد شد و در ادامه و مراحل بعدی متناسب با شاخص‌ها و معیارهای پیش بینی شده تا سقف ۲۷۰ میلیون ریال افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در این طرح معلمان هر پنج سال یکبار، یک رتبه ارتقا می‌یابند و هر سال مبالغ مورد نیاز اجرای این طرح در قانون بودجه سالانه پیش بینی خواهد شد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال به نام "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" از سوی رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: برای تحقق این شعار در حوزه آموزش و پرورش، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بحث راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان و کارآفزین در حوزه مدارس با استفاده از ظرفیت دانش آموزان با استعداد را در دستورکار دارد. 

شادمهر، ساماندهی کنکور سراسری و تامین نیروی انسانی مورد نیاز در آموزش و پرورش را از دیگر دستورکارهای کمیسیون آموزش مجلس دانست و گفت: متاسفانه در این ۲ حوزه آشفتگی‌های زیادی وجود دارد که باید ساماندهی شوند.

وی از کمبود ۱۸۷ هزار معلم در آموزش و پرورش خبر داد و افزود: علاوه بر افزایش پذیرش دانشگاه فرهنگیان، ۲ مرحله جذب نیروی انسانی هر کدام به ظرفیت ۲۵ هزار نفر در دستورکار امسال سازمان استخدامی کشور قرار دارد که بخشی از سهمیه استخدامی امسال از نیروهای خرید خدمت و معلمان شاغل در مدارس غیردولتی خواهد بود که متاسفانه در حق آنها اجحاف می‌شود.

شادمهر با تبریک هفته معلم (۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت) از جامعه معلمان خواست تا خود را به ۲ سلاح محبوبیت قلبی و مقبولیت علمی در بین دانش آموزان مجهز نمایند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز دراین مراسم با تبریک هفته معلم گفت: امسال از مجموع ۹۱ معلم نمونه استان گلستان ۵۷ نفر آنها از جامعه فرهنگیان این شهرستان است که نشان از تلاش و مجاهدت این قشر در امر تعلیم و تربیت است.

کمال الدین نظرنژاد افزود: آموزش و پرورش گنبدکاووس هم اکنون بیش از ۱۴ هزار ساعت آموزش غیرموظف خود را با استفاده از نیروهای فرهنگی بازنشسته تامین می‌کند که می‌توان به منظور ایجاد اشتغال، بخش زیادی از این آموزش‌ها را از طریق جذب نیروی جوان تامین کرد.

همچنین رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور هم در این مراسم که مدیرکل آموزش و پرورش گلستان و آخوند عبدالباس نوریزاد امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس نیز حضور داشتند، گفت: معلمان در طول تاریخ از اقشار تاثیرگذار جاممعه بشری بوده و هستند که با تعلیم و تربیت افراد زمینه بلوغ و رشد اجتماعی و سیاسی یک کشور را فراهم کرده‌اند.

حجت‌الاسلام نورعلی دیلم افزود: امروز معلمان باید درست اندیشیدن و درست زندگی کردن را به نسل آینده بیاموزند و در این راه می‌توانند از کتاب‌های استاد شهید مرتضی مطهری در تربیت اسلامی دانش آموزن استفاده نمایند.

در پایان این مراسم که با اجرای برخی برنامه‌های هنری همراه بود، با اهدای لوح سپاس و هدایایی از معلمان نمونه گنبدکاووس درسال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ تجلیل شد.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۸۵ هزار نفری گنبدکاووس افزون بر ۸۷ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم و حدود ۹ هزار فرهنگی شاغل دارد.