بندرعباس- ایرنا- رییس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد: تیم های نظارتی بر بازار استان در شبانه روز گذشته ۳۹ تن روغن احتکار شده در بندرعباس و جاسک و ۱۳۳تن آرد در میناب کشف کردند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی اداره کل دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی افزود: ۲ انبار بزرگ احتکار روغن در بندرعباس شناسایی شد که از این انبارها در مجموع ۲۹ تن روغن خوراکی احتکار شده کشف و ضبط شد که پس از تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان و پلمب انبارهای، روغن‌های مکشوفه وارد چرخه توزیع شده است.
وی بیان داشت: همچنین ۲ دستگاه کامیون حامل ۱۰ تن روغن مایع خوراکی نیز توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در شهرستان جاسک توقیف شد که در این رابطه ۲  متهم دستگیر شده اند.
رییس شورای قضایی هرمزگان اظهارداشت: اطلاعات سپاه شهرستان میناب هم پس از اخذ دستور قضایی، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۲ تن و ۸۸۰ کیلوگرم آرد را در بندر تیاب شهرستان میناب کشف نمود که این آردهای مکشوفه پس از سیر مراحل قانونی به منظور توزیع به اداره صنعت، معدن و تجارت تحویل داده شد.
قهرمانی از کشف ۷۵۰ کیسه آرد در شهرستان سیریک خبر داد و گفت: مقادیر قابل توجهی برنج و روغن خوراکی احتکار شده در این شهرستان نیز پس از توقیف به سرعت برای عرضه در بازار در اختیار اداره‌های مربوطه قرار گرفته است. 
وی با اشاره به تاکید رییس قوه قضاییه مبنی بر لزوم همکاری دستگاه قضایی با دولت به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف و سوء استفاده در عرضه مایحتاج عمومی گفت: همزمان با اجرای طرح‌های اقتصادی دولت، ۳۴ تیم مشترک نظارت بر بازار با محوریت دستگاه قضایی و همکاری دیگر دستگاه های متولی در استان هرمزگان تشکیل شده است. 
وی ادامه داد: مقرر شده قضات در سراسر استان هرمزگان با حضور در این تیم های نظارت بر بازار به همراه نمایندگان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، اداره صمت، نیروی انتظامی و بسیج به صورت میدانی از مراکز عرضه کالا، فروشگاه ها و انبارها بازدید نمایند.
وی یادآورشد: تیم های نظارتی همچنین ضمن رصد وضعیت بازار، با تخلف ها و سوء استفاده های احتمالی در محل برخورد کنند تا در نتیجه آن، از گران‌فروشی و تحمیل فشارهای مضاعف به مردم جلوگیری شود.
 رییس کل دادگستری هرمزگان همچنین ضمن تاکید بر قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با گران‌فروشان و محتکران خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه احتکار و افزایش کاذب قیمت‌ها، موارد را به سامانه «سجام» دادگستری هرمزگان به آدرس اینترنتی sajam.scpd.ir گزارش کنند.
وی در پایان تصریح کرد: چنانچه دستگاه‌های متولی تنظیم بازار در راستای خدمت رسانی به مردم، علاوه بر انجام وظایف محوله در بعد نظارت نیز اهتمام لازم را داشته باشند، در واقع فرصت طلبانی که به احتکار کالاهای ضروری و مایحتاج عمومی می‌پردازند، در تحقق نیت شوم خود ناکام خواهند ماند.