ارومیه - ایرنا - فرماندار ارومیه با اشاره به اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها با همت دولت سیزدهم گفت: رسانه‌ها با بیان حقایق، ضرورت و مزایای این طرح بزرگ اقتصادی در کشور و نقش آن در آینده ایران، مردم را در جریان واقعی امور قرار دهند.

به گزارش ایرنا، غلامحسین عماری روز جمعه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ارومیه با بیان اینکه آغاز این طرح اصلاح بزرگ اقتصادی نشان از شجاعت دولت در خدمت به مردم است، اظهار کرد: رسانه‌های رسمی بویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در بیان حقایق، منبعی موثق و مورد اعتماد برای مردم و سایر رسانه‌های و فعالان دلسوز شبکه‌های اجتماعی باشند.

وی افزود: دولت به همه قول هایی که به مردم داده پایبند است و در مقابل از مردم درخواست می‌کند که در مسیر این اصلاح بزرگ اقتصادی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به خادمان خود در دولت اعتماد کنند.

فرماندار ارومیه با بیان اینکه امروز دولت در برابر اقدامات انجام شده، پاسخگوی مردم است، اضافه کرد: رییس جمهوری در کمتر از یکسال بیش از پنج بار با مردم به گفت وگو پرداخته که این مهم نشان از توجه رییس دولت به افکار عمومی است.

به گفته وی، حتی در سطح شهرستان‌ها نیز تمام مدیران پای کار بوده و با حضور میدانی در جامعه، پاسخگوی مردم در حوزه‌های مختلف هستند.

وی با بیان اینکه شکاف قیمتی به وجود آمده از طریق اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی، کمر تولید را شکسته است، یادآور شد: عملا ارز ۴۲۰۰ تومانی نه تنها سبب ایجاد رانت و فساد می‌شد، بلکه روند تقویت تولید در کشور را نیز سرکوب می‌کرد.

عماری با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم در اجرای اصلاح بزرگ اقتصادی، شجاعت به خرج داد، تاکید کرد: اینکه این اصلاح اقتصادی تبعات کوتاه مدتی نیز داشته باشد، طبیعی است؛ اما باید توجه کرد که معمولا دولت‌ها اقدامات این چنینی را در اواخر دوره خود استارت می‌زنند تا تبعات منفی آن متوجه دولت بعدی باشد، اما دولت سیزدهم در آغاز خدمت خود این تحول بزرگ اقتصادی را اجرا کرد و نشان داد که برای آینده ایران اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

وی با بیان اینکه اصلاح ارز و حمایت معیشتی در راستای مردمی سازی واقعی اقتصاد کشور است، ادامه داد: انتظار می‌رود تا فعالان رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی به دور از حاشیه سازی و با بیان حقایق مردم را در این مسیر توسعه همراه باشند و افکار عمومی را برای ساخت ایرانی بهتر اقناع کنند.

فرماندار ارومیه در رابطه با ایجاد صف‌های طولانی مقابل مراکز عرضه گوشت مرغ و نانوایی‌های این شهر گفت: هیچ گونه کمبودی در عرضه این کالاها وجود ندارد فقط یک بار منفی روانی در جامعه ایجاد شده که با افزایش عرضه تا چند روز دیگر این فضا آرام خواهد شد.