مشهد-ایرنا-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای الگو گیری جوانان کشور و شناخت بیشتر آنها، معرفی نمادهای مهم هویتی کشور در دستور کار قرار دارد.

محمد مهدی اسماعیلی روز جمعه در حاشیه مراسم معرفی شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری تاکید بر این موضوع

است و بر همین اساس در حوزه سینمایی، تئاتر، موسیقی و کتاب به این نکته توجه شد است تا بتوانیم افراد شاخص و تاثیرگذار را به مردم معرفی کنیم.

وی با اشاره به حضور خود در بارگاه رضوی و گفت و گو با یکی از زائران جوان ادامه داد: این فرد به من گفت، شهید ستاری را با فیلم منصور شناختیم و به همین دلیل ما نیز با استفاده از این ابزار باید سایر افراد موثر را به دیگران

معرفی کنیم.

وزیر ارشاد همچنین در مورد رویداد ملی "فهما" بیان کرد: خواستگاه انقلاب اسلامی از مساجد است که باعث پیروزی ، تحکیم و استمرار انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان اینکه دولت جدید، دوره تحول و فعالیت های عمومی در کشور است و باید همه تحولات بر اساس مساجد باشد گفت: از این رو به دنبال مردمی سازی فرهنگ و هنر با تکیه بر مساجد و ظرفیت‌های بالای آن هستیم.

اسماعیلی افزود: بر این اساس جهاد تبین باید با استفاده از شبکه‌های مردمی، اقناع افکار عمومی در موضوعات مختلف و از جمله، نشان دادن نقاط خوب و کلیدی طرح مردمی سازی یارانه ها صورت پذیرد.