به گزارش ایرنا ، هاجر اندرخور روز شنبه به رسانهها ابراز داشت: ۳۰۴ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان سال گذشته به منظور کمک به مشکلات معیشتی و درمان به ۴۴۳ مددجو پرداخت شد.
وی افزود: پاسخگویی به موقع و رفع موانع و مشکلات گروههای هدف سازمان بهزیستی و افزایش رضایتمندی آنان با استفاده از ظرفیتها و منابع، از اهداف اداره پذیرش و هماهنگی است.
رئیس اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی استان سمنان، هماهنگی و نقل و انتقال پرونده مددجویان درون استانی و برون استانی را از دیگر وظایف این بهزیستی دانست و گفت: سال گذشته، ۱۲۴ انتقال پرونده در اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی استان سمنان انجام شد.
اندرخور، پیگیری امور مفقودین در تعاملات قوی و سازنده را با دیگر دستگاههای اجرایی مانند نیروی انتظامی و دادگستری از دیگر وظایف این اداره دانست و افزود: سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۴۴ فقره پرونده مفقودین مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.
رئیس اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی استان سمنان گفت: سال گذشته ۱۸۸ پرونده در تعامل بهزیستی با دادگستری به منظور پذیرش پروندههای توانبخشی و موارد قضایی در مراکز توانبخشی تحت نظارت انجام شد و در این راستا ۲۲۷ مکاتبه مورد بررسی قرار گرفت.
اندرخور با اشاره به پیگیری کارشناسان اداره پذیرش و هماهنگی در جهت رفع نیازهای مددجویان در امور درمانی در قالب درخواست تسهیلات از طرف مددجویان افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۷ فقره تسهیلات به درخواستهای مددجویان پرداخت شد که با عنایت به پیگیری درخواستهای درمانی مددجویان، پیگیری اسکان موقت مددجویان نیز انجام می شود.
رئیس اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی استان سمنان گفت: تسریع و تسهیل خدمترسانی متناسب با نیازهای جامعه هدف و بر حسب شرایط مکانی و محیطی هر استان نیازمند افزایش آگاهی و توانمندی کارشناسان است و در این خصوص با بهره مندی از دورههای آموزشی متناسب، سعی بر آن است که خدمات به صورت تخصصی بیش از پیش به جامعه هدف بهزیستی ارائه شود.