شهرری-ایرنا-همزمان با اولین روز از هفته ملی جمعیت، به همت واحد بهداشت خانواده، جلسه آموزشی باروری سالم با حضور مراقبین سلامت درشبکه بهداشت شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش روزشنبه ایرنا از شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، جلسه آموزشی باروری سالم به همت واحد بهداشت خانواده و با حضور مراقبین سلامت شاغل در مراکز و پایگاه های بهداشتی شهرستان برگزار شد.

در این جلسه کارشناس باروری سالم با اشاره به تغییرات جمعیتی، ساختار جمعیتی کشور را مسئله ای مهم  دانست و گفت: در سال های اخیر شاهد کاهش نرخ باروری بوده ایم که این مسئله سبب پیر شدن کشور و مشکلات بی شمار در سال های آینده خواهد شد که از هم اکنون باید با روش های  پیشگیرانه از بروز این فاجعه جلوگیری کنیم.

منصوره زرینی در ادامه در مورد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صحبت کرد وافزود: هدف از این قانون حمایت از خانواده و زنان و مردان جوان و وظیفه سیستم بهداشتی فراهم کردن شرایط مناسب برای فرزند آوری است.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش مناسب برای فرزندآوری در راستای افزایش نرخ باروری و جوانی جمعیت ادامه داد:کاهش جمعیت کشور  یک موضوع و تهدید بسیار مهم شمرده می شود که همراهی و همکاری واحدهای ستادی برای برگزاری برنامه های آموزشی هفته ملی جمعیت را می طلبد.

 زرینی همچنین در مورد بخش های مختلف قانون حمایت از خانواده و سیاست های تشویقی کشور  صحبت کرد  و ضمن اعلام روزشمار و دستورالعمل های این هفته برنامه های واحد بهداشت خانواده را برای این هفته اعلام کرد.  

به گزارش ایرنا، شعارهای هفته ملی جمعیت امسال که از ۲۴تا ۳۰  اردیبهشت ماه  برگزارمی شود، به شرح ذیل است:

شنبه ۲۴ اردیبهشت، در آرزوی فرزند (ناباروری)

یکشنبه ۲۵ اردیبهشت، فرزند تنهای من (آسیب های تک فرزندی)

دوشنبه ۲۶ اردیبهشت، خانواده دوستدار فرزند (فرزند پروری)

سه شنبه ۲۷ اردیبهشت،  پدر، مادر و حس خوب زندگی (والدین و صمیمیت زندگی)

چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت، زندگی سالمندی من (سالخوردگی جمعیت)

پنجشنبه ۲۹اردیبهشت، می خواهم زنده بمانم (سقط و قتل جنین)

جمعه ۳۰ اردیبهشت، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (قانون و فرزند آوری)