لارستان- ایرنا- فرمانده سپاه ناحیه لارستان گفت: ۷۲ پروژه محرومیت زدایی و اشتغال زایی امسال با همکاری و مشارکت مردم، خیران و دستگاه‌های اجرایی ذیربط در مناطق و روستاهای محروم این شهرستان انجام شده است.

سرهنگ عیسی افسری روز شنبه اظهار داشت:  اجرای این طرح ها و اقدامات در قالب اجرای رزمایش الی بیت‌المقدس و در حوزه‌های مختلف شامل، ساخت مسکن محرومان، آبرسانی، اهدای جهیزیه به نوعروسان، آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، کمک‌های آموزشی و معیشتی به خانواده‌های نیازمند و دانش‌آموزان محروم انجام شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه های محرومیت زدایی ظرف یک سال گذشته اجرایی شده است، گفت: در همین زمینه به سه محله و منطقه حاشیه ای شهر لار طرح کرامت شامل آموزش مهارت، اشتغال ، محرومیت زدایی، مقابله با آسیب ها و معضلات اجتماعی خدمات رسانی انجام شده است.

همچنین ۲۲ صندوق قرض الحسنه بسیج و مردم راه اندازی شده که به نیازمندان و افرادی که به دنبال اشتغال زایی هستند وام های با بهره کم اعطا می کند. با اعطای ۱۳۳ مورد وام اشتغال و با بهره کم  از طریق صندوق قرض الحسنه سپاه  برای حدود ۱۵۰ نفر شغل ایجاد شد.

وی اضافه کرد: همچنین ظرف یک سال گذشته تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و در قالب کمک های مومنانه و همچنین هشت هزار بسته گوشت نذری در مناسبت های مختلف از سوی پایگاه های مختلف بسیج و با همکاری نیک اندیشان و مردم خیر  توزیع شده است.

وی ادامه داد: برگزاری ۱۷۸ هزار و ۸۲۵ نفر روز اردوی جهادی در عرصه های مختلف عمرانی و محرومیت زدایی،فرهنگی و آموزشی،خدمات درمانی و پزشکی، خدمات دامپزشکی و واکسیناسیون دام و طیور از دیگر خدمات گروه های جهادی و سازندگی سپاه ناحیه لارستان برای کاهش میزان محرومیت در مناطق محروم و روستاهای مختلف بوده است.

وی یادآور شد: ساخت و بازسازی ۴۵ باب مسکن محرومان، تامین ۳۸ سری جهیزیه نوعروسان، تامین ۷۰مورد اقلام موردی لوازم خانگی به ارزش ۳۲۲ میلیون تومان نیز از دیگر اقدام های گروه های جهادی بسیج سپاه ناحیه لارستان بوده است.

سرهنگ افسری تصریح کرد: در راستای جهاد تحصیل و در سال تحصیلی جاری، ۱۴۵نفر از دانش آموزانی که به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده یا ترک تحصیل کرده بودند با حمایت ها و تلاشهای جهادگران بسیجی در سراسر لارستان به تحصیل بازگشتند.

وی ابراز داشت: همچنین در طول این دوره ۴۷ نفر از مربیان جهادی و تحصیل کرده کشاورزی در قالب مربیان و سفیران طرح جهش تولید با انجام عملیات میدانی در کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی منجر به افزایش میزان تولیدات محصولات کشاورزی در سراسر لارستان شد.

برگزاری اردوی جهادی توسط هفت گروه جهادی در مناطق محروم لارستان در ایام نوروز، توزیع سه هزار بسته معیشتی، پوشاک،نوشت افزار  در بین محرومان و نیازمندان از دیگر اقدام های گروه های جهادی لارستان از اوایل سال جاری تاکنون  بوده است.

وی همکاری با اداره آب و فاضلاب شهرستان در پروژه های آبرسانی مناطق محروم از جمله لایروبی و احیای قنات در بخش بنارویه و مرمت و تعویض مخزن فلزی هوایی آب روستای علی آباد زاهد محمود نیز از دیگر اقدامات گروه های جهادی ظرف یک سال گذشته تاکنون بوده است.

شهرستان لارستان استان فارس به مرکزیت لار در فاصله ۳۸۷ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.