مهاباد - ایرنا - فرماندار شاهین دژ گفت: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و اصلاح تخصیص ارز ترجیحی، مصداق بارز اجرای عدالت اجتماعی و نفع اقشار مختلف جامعه است.

به گزارش ایرنا، محمدعلی حسین زاده روز شنبه در نشست خبری افزود: دولت سیزدهم حذف ارز ترجیحی را در جهت اصلاح ساختار اقتصادی و توزیع عادلانه یارانه ها در دستور کار قرار داده و همه باید به دولت برای اجرای درست طرح کمک کنیم.

وی ادامه داد: از سوءاستفاده کنندگان وضعیت موجود که با احتکار، گرانی فروشی و کم فروشی کام مردم را تلخ می کنند برخورد قاطع خواهیم کرد و در این رابطه مماشات نخواهد شد. 

فرماندار شاهین دژ با تاکید بر تبیین درست اجرای طرح و آثار و تبعات موثر آن در بهبود معیشت مردم گفت: باید اصحاب رسانه و گروه‌های مرجع به درستی آثار و نتایج حاصله طرح اصلاح اقتصادی دولت را برای مردم تشریح و نسبت به برکات این طرح و کوتاهی دست رانت خواران در آینده نزدیک آگاه کرد.

حسین زاده با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در خصوص تامین مایحتاج مردم وجود ندارد، اظهار کرد: همه باید با هوشیاری دولت را در اجرای طرح اصلاح اقتصادی کمک کنند تا در شرایط کنونی زمینه سوءاستفاده رسانه های معاند فراهم نشود.

وی همچنین درخصوص نان و آرد گفت: همه نانوایی ها شاهین دژ طبق روال قبل از ساعت ۶ تا ۱۲ بعدازظهر بدون هیچ کم کاری باید سهمیه آرد خود را به نان تبدیل و در اختیار مردم قرار دهند.

به گزارش ایرنا، دولت در راستای مناسب سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و حذف رانت‌های موجود در آن، اقدام به افزایش مبلغ یارانه و واریز آن به حساب خانوارها کرده است.

برنامه دولت سیزدهم برای مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، بدون شک یکی از مهم‌ترین اقدامات اقتصادی در کشور است.