همدان-ایرنا- استاندار همدان با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی استان برنامه خود در راستای بهره‌وری را ارائه کنند، گفت: موانع عرصه تولید به نحوی برداشته شود که بهره‌وری در آن قابل رقابت با تولیدکنندگان خارج از کشور باشد.

به گزارش روز یک‌شنبه ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» در نخستین جلسه کمیته بهره‌وری استان همدان در سال جاری، اظهار داشت: در ساختار تولید و بخش خصوصی باید از افراد و گروه‌های متخصص مانند پارک علم و فناوری استفاده شود تا بتوان ضریب تولید را افزایش داد.

وی با اشاره به اهمیت بهره‌وری در عرصه تولید و اقتصاد، افزود: در راستای برنامه ریزی حوزه بهره‌وری باید در ۲ بخش ساختار، سازمان و تشکیلات اداری و همچنین بخش خصوصی و تولید تفکیک قائل شد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: اگر در راستای بهره‌وری برای دستگاه یا اداره‌ای، سازوکار یا برنامه‌ای تعریف نشده باشد باید به کمک حوزه‌های علمی، دانشگاهی و فناور برای آن دستگاه نقشه و مسیری برای بهره وری مشخص کرد.

نماینده عالی دولت در استان همدان تصریح کرد: دستگاه‌ها باید در راستای تحقق بهره‌وری با ارائه برنامه، هزینه‌ها را کاهش، چرخه را کوتاه و میزان مراجعه افراد به دستگاه را کم کنند.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: در بخش تولید نیز بر همین روال باید منابع را با حداکثر ظرفیت استفاده و در راستای کاهش هزینه‌ها و افزایش بازدهی اقدام کرد.

نخستین جلسه کمیته بهره‌وری استان همدان در سال ۱۴۰۱ به ریاست استاندار و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیران دستگاه های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سازمان امور اقتصادی و دارایی، شرکت صنایع غذایی سحر، سازمان صنعت، معدن و تجارت، استاندارد و تحقیقات صنعتی، حفاظت محیط زیست، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، آب منطقه‌ای، شرکت شهرک‌های صنعتی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

در این جلسه «تشریح شرح وظایف کمیته بهره‌وری استانی، دستور جلسه بعدی و ارائه گزارش اقدامات انجام شده در خصوص استقرار چرخه بهره‌وری توسط دستگاه‌های اجرایی ( دانشگاه علوم‌پزشکی، آب منطقه‌ای، شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان)، ساماندهی کمیته‌های مرتبط با مسائل مدیریتی و اداری و به منظور ایجاد ساز و کار هماهنگ و افزایش اثربخشی اقدامات و برنامه‌های مرتبط با موضوع بهره‌وری و نیز در راستای راهبری و استقرار چرخه بهره‌وری استان» مورد بررسی قرار گرفت.