گنبدکاووس- ایرنا - معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام تحصیل افزون بر پنج هزار ایرانی در رشته پزشکی دانشگاه‌های جهان گفت: وزارت بهداشت آیین‌نامه جدید بازگشت دانشجویان به کشور را تدوین کرد.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل باقری‌فرد روز یکشنبه در نشست با مسوولان گنبدکاووس اظهار داشت: بر اساس این آیین نامه تلاش می کنیم امکان ادامه تحصیل این دانشجویان در شهرهای نزدیک به محل سکونت آن را فراهم کنیم .

وی اظهار امیدواری کرد: با راه‌اندازی دانشکده های علوم پزشکی و آموزشی کردن بیمارستان ها در شهرهای واجد شرایط، امکان تحصیل این دانشجویان و سایر علاقمندان به تحصیل در رشته‌های پزشکی فراهم شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت در ادامه به کمبودهای درمانی گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: همه چهار بیمارستان این شهر از امکان تبدیل به بیمارستان آموزشی برخوردارند که متاسفانه به دلایل مختلف این امر در گذشته‌ محقق نشد.

باقری‌فرد گفت: علاوه بر آن گنبدکاووس ظرفیت راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی را دارد که امیدواریم در آینده این طرح انجام شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: این وزارتخانه نگاه خاصی به گنبدکاووس دارد و با توجه به تنوع اقوام و مرزی بودن آن و منطقه‌ آزاد اینچه برون می‌توان دانشکده واحد بین الملل را نیز در آن راه‌اندازی کرد.

در این جلسه فرماندار، ائمه جمعه و نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس خواستار تحقق مطالبه آموزشی شدن بیمارستان های این شهر و راه‌اندازی دانشکده پزشکی شدند.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است که دارای هفت بیمارستان شامل ۲ بیمارستان خصوصی، چهار دولتی و یک بیمارستان متعلق به تامین اجتماعی با مجموع ۷۵۰ تخت فعال می‌باشد.