تهران-ایرنا- هزاران نفر در سراسر اروپا همزمان با هفتاد و چهارمین سالگرد اشغال فلسطین (روز نکبت) در خیابان‌های کشورهای اروپایی راهپیمایی کرده و خواستار آزادی سرزمین‌های اشغالی شدند. معترضان همچنین با سردادن شعارهای ضد اسرائیلی ترور خبرنگار الجزیره توسط رژیم اشغالگر قدس را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، در شهر لندن، تظاهرکنندگان در این حرکت اعتراضی پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورده و فریاد عدالتخواهی برای مردم مظلوم فلسطین سر می‌دادند. معترضان در ابتدا روبروی ساختمان بی.بی.سی تجمع کرده و سپس با حمل شعارنوشته‌هایی که روی آن اسرائیل موجودیتی جعلی و نژادپرست نوشته ‌شده بود به سمت دفتر نخست‌وزیری راهپیمایی کردند.

در گوشه‌ای از این حرکت اعتراضی، دفتر یادبودی قرار داشت تا شرکت کنندگان مراتب تاسف خود را از ترور خانم شیرین ابوعاقله خبرنگار پیشین الجزیره ابراز کنند. روی پلاکاردی که کنار دفتر یادبود گذاشته شده نوشته بود: شیرین ابوعاقله پنجاه و پنجمین خبرنگاری است که از سال ۲۰۰۰ توسط نیروهای اشغال‌گر اسرائیل به قتل می‌رسد.

همچنین شبکه پرس تی وی نیز گزارش داد که معترضان در چندین شهر  اروپایی در آستانه هفتاد و چهارمین سالگرد اشغال فلسطین (روز نکبت) راهپیمایی کرده و خواستار آزادی سرزمین‌های اشغالی شدند. این معترضان همچنین با سردادن شعارهای ضد اسرائیلی ترور خبرنگار الجزیره توسط رژیم اشغال‌گر قدس را محکوم کردند.

تظاهرات‌ مشابهی همچنین در چند شهر دیگر اروپا از جمله وین اتریش و کپنهاگ دانمارک برگزار شد.

هزاران نفر از حامیان فلسطین در شهر وین در آستانه هفتادوچهارمین سالگرد اشغال فلسطین (روز نکبت) گردهم آمدند تا ضمن محکوم  کردن سیاستهای ظالمانه و ضدبشری رژیم صهیونیستی، اقدام اخیر صهیونیستها در ترور خبرنگار شبکه الجزیره را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان در شهر کپنهاگ نیز در آستانه روز نکبت تظاهرات کرده و اقدام رژیم صهونیستی در ترور خبرنگار شبکه الجزیره را محکوم کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری با یورش به اردوگاه جنین در سرزمین های اشغالی "شیرین ابوعاقله" خبرنگار شبکه خبری الجزیره را به ضرب گلوله به شهادت رساندند .

این خبرنگار هنگام پوشش خبری یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین در شمال کرانه غربی در حالیکه جلیقه خبرنگاری بر تن داشت، از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شهادت رسید.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه نیز حمله شدید و خشونت آمیزی را به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره در قدس اشغالی انجام دادند.

این تظاهرات‌ها همچنین به مناسبت سالگرد اشغال اراضی فلسطین و آواره شدن صدها هزار فلسطینی، توسط باندهای صهیونیستی که در پانزدهم ماه ‘می ‘ سال ۱۹۴۸ میلادی روی داد و روز نکبت نام گرفت برگزار شد.

این روز یادآور مصیبتی است که در سال ۱۹۴۸ میلادی (۱۳۲۷ خورشیدی) بر فلسطین رفت و هنوز دامن‌گیر بیش از ۱۲ میلیون فلسطینی در سراسر دنیا است.