زنجان – ایرنا - رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان گفت: پرداخت تسهیلات بانکی به مالکان واحدهای مسکونی در بافت فرسوده برای نوسازی همچنان ادامه دارد و متقاضیان می توانند برای دریافت این وام اقدام کنند.

بهزاد کردلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خود مالکان می‌توانند با داشتن پروانه ساختمانی زمین مورد نظر جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند.
وی تاکید کرد: سقف این تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با زمان بازپرداخت ۲۰ ساله است.
رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان گفت: متقاضیان برای ساخت و ساز در بافت های فرسوده شهری می‌توانند با مراجعه به سامانه https://saman.mrud.ir این تسهیلات را دریافت کنند. 
کردلو اظهار داشت: تسهیلات بانکی برای خود مالکان در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت و ساز مسکن در استان زنجان پرداخت می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه بیان شده ثبت نام خود را قطعی کنند و با تکمیل مدارک مورد نیاز و انتخاب بانک عامل پیگیر دریافت تسهیلات خود باشند.
 وی یادآوری کرد: افرادی که برای اخذ تسهیلات خودمالکان در سال گذشته ثبت نام کرده بودند در حال حاضر در مرحله معرفی به بانک و تشکیل پرونده و اخذ تسهیلات هستند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بانک‌های عامل استان در پرداخت این نوع تسهیلات همکاری دارند و متقاضیان اگر مدارک خواسته شده از طرف بانک را در اسرع وقت تهیه و تشکیل پرونده دهند در بخش اعتباری مشکلی نبوده و می‌توانند تسهیلات لازم را دریافت کنند.
به گفته کردلو، در این نوع از تسهیلات بررسی فرم «ج» و سابقه مالکیت و استفاده از تسهیلات یارانه‌ای دخیل نیست.
وی با بیان اینکه امکان استفاده از تسهیلات بانکی برای سازندگان در بافت‌های فرسوده در قالب طرح نهضت ملی مسکن فراهم شده است، افزود: تسهیلات بافت فرسوده در زنجان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن با کارمزد صفر درصد است.
رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بقیه این تسهیلات نیز با کارمزد ۱۸ درصد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز هم اوراق ۱۶ درصد است.
به گفته کردلو، پرداخت تسهیلات جهت نوسازی بافت فرسوده فقط توسط بانک مسکن انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده محلات هدف بازآفرینی شهری اعم از توسعه‌گران، سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده می‌توانند از فرصت پیش آمده برای دریافت تسهیلات ویژه نهضت ملی مسکن استفاده کنند.