سنندج- ایرنا- معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی کردستان گفت: جامعه حرفه‌ای برای واحدهای پذیرایی بین‌راهی منفرد، مجتمع‌های گردشگری و مجتمع‌های خدمات رفاهی و بین‌راهی در استان تشکیل می‌شود.

به‌ گزارش ایرنا، آرمان وطن‌دوست روز یکشنبه در جلسه‌ای که با حضور جمعی از مدیران مجتمع‌های گردشگری و واحدهای پذیرایی بین‌راهی استان برگزار شد، اظهار داشت: براساس دستورالعمل نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های حرفه‌ای صنعت گردشگری و به‌ منظور ساماندهی و نظام‌مندشدن فعالیت‌ این واحدها، جامعه حرفه‌ای واحدهای پذیرایی بین راهی در استان تشکیل می‌شود.

وی افزود: اعضای هیئت‌ مدیره این انجمن شامل پنج نفر هیئت مدیره و بازرس است که از طریق انتخابات میان مدیران واحدها انتخاب می‌شوند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی کردستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده، سه تشکل حرفه‌ای شامل جامعه حرفه‌ای هتلداران و مهمانپذیرداران، جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و همچنین ۲ انجمن صنفی شامل دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی در حوزه گردشگری استان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این تشکل ها به‌ عنوان بازوان توانمند صنعت گردشگری استان، نقش بسزایی در پیشبرد اهداف این اداره‌کل برعهده دارند که امیدواریم با ساماندهی فعالیت‌های مرتبط با این حوزه، شاهد خدمات‌رسانی مناسب به مسافران و گردشگران در استان و پیگیری و احقاق حقوق تشکل ها و همچنین برون سپاری بخشی از وظایف قابل تفویض به بخش خصوصی باشیم.

وطن دوست یادآور شد: در حال حاضر ۱۲۸ مجتمع گردشگری، واحد پذیرایی بین‌ راهی و سفره‌خانه سنتی دارای مجوز از این اداره‌ کل در استان فعالیت دارند.

استان کردستان دارای ۳۲ هتل، ۲ هتل آپارتمان، ۲۲ مهمانپذیر و ۲۸ اقامتگاه بوم گردی است که ظرفیت اقامت این واحدها در هر شبانه روز پنج هزار نفر است.