مشهد- ایرنا- سرپرست دادسرای انقلاب مشهد گفت: شناسایی و برخورد قاطع با نانوایی‌های متخلف در مشهد در دستور مجموعه قضایی است و چنانچه واحد نانوایی تخلفی داشته باشد و یا بدون دلیل موجه تعطیل باشد مجوزش لغو و بلافاصله به یکی از داوطلبان شایسته واگذار خواهد شد.

اسماعیل رحمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال عدم نظارت کافی از سوی نهادهای مربوطه، برخی نانوایی‌ها در روزهای اخیر به شکل غیر مجاز تعطیل کرده‌اند.

وی اضافه کرد: هر کیسه آرد دولتی با قیمت ۴۰ هزار تومان در اختیار نانوایی‌ها گذاشته می‌شود و برخی سودجویان به دنبال فروش این آردها با قیمت ۶۰۰ هزار تومان در بازار هستند.

سرپرست دادسرای انقلاب مشهد گفت: حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نانوایی در مشهد باید فعال باشد و  با ورود دستگاه قضا، تعدادی از نانوایی‌های متخلف شناسایی شده و از امروز ضابطان عام و خاص دادسرا به سراغ آنها می روند.

رحمانی افزود: نانوایی‌های تعطیل باید دلیل موجهی برای تعطیلی داشته باشند و همچنین اثبات کنند که آرد دریافتی را در کجا هزینه کرده‌اند در غیر این صورت با متخلفان برخورد قاطع خواهد شد و ضمن لغو مجوز نانوایی‌های متخلف در همان محل یکی از داوطلبان دلسوز صدور مجوز نانوایی جایگزین خواهد شد.

وی از شهروندان خواست هرگونه تخلف در حوزه فعالیت نانوایی‌ها را از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام کنند تا به سرعت رسیدگی شود.

هم اکنون بیش از ۲ هزار واحد نانوایی در شهرستان مشهد فعالیت دارند.