مشهد-ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: خدمت به آسیب دیدگان و حادثه دیدگان عنایت الهی به اعضای هلال احمر و توفیقی شایسته قدرشناسی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام احمد مروی عصر دوشنبه در جلسه امضای تفاهمنامه با آستان قدس رضوی در رواق حضرت زهرا(ع) حرم رضوی خطاب به اعضای جمعیت هلال احمر که خود را وقف خدمت به مردم و دستگیری از نیازمندان کرده‌اند، گفت: اینکه انسان خود را آماده داشته باشد برای کمک به نیازمندان و حادثه دیدگان، در حقیقت سیره ائمه اطهار است زیرا دستگری از نیازمندان و کمک به همنوعان در رفتارشان مشهود و جاری بود.

وی با اشاره به زلزله طبس در سال ۵۷ که موجب ویرانی ها و خسارات فراوان شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب قبل از همه در محل وقوع زلزله حضور داشتند که با همراهی جمعیت انبوهی از جوانان پرانگیزه در حال خدمت به زلزله زدگان بودند.

وی ادامه داد: امروز هم مردم، نظام وتمامی دستگاه های مرتبط و وظیفه مند در این زمینه در خدمت رسانی به حادثه دیدگان همت می گمارند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه وقوع سیل سال ۹۸ که بخش عظیمی از کشور را در چندین استان دچار حادثه کرد به عینه اثبات کرد حضور مسوولان و مردم در میدان در کنار هم قابل تقدیر است، ادامه داد: توصیه دین و اسلام خدمت به آسیب دیدگان و حادثه دیدگان است.

در پایان این مراسم تفاهمنامه همکاری میان جمعیت هلال احمر و آستان قدس رضوی با هدف توسعه همکاری‌های مشترک به امضاء رسید.