ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان، گفت: بیان مطالبات باید همراه با رعایت شان مسوولان و اخلاق باشد و مطالبه گر دنبال خدشه دار کردن جایگاه فردی نباشد و مطالبه از عملکرد مسوولان باید مورد توجه و دقت قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی روز سه‌شنبه در همایش دانشجویی مطالبه گری منطقی و هوشمندانه که با حضور اقشار مختلف دانشجویان دانشگاه‌های مرکز آذربایجان‌غربی برگزار شد، افزود: پرداختن به حریم خصوصی و زندگی شخصی افراد مطالبه گری نیست، نباید این موارد با مطالبه گری اشتباه گرفته شود.

وی با بیان اینکه شخصیت حقیقی و حیثیت خانوادگی یک مسوول را نباید به مفهوم مطالبه گری ارتباط داد، اظهار کرد: تریبون نماز جمعه برای ارائه و بیان مطالبات مردمی در اختیار گروه‌های دانشجویی و مطالبه گران است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی اضافه کرد: مطالبات مردمی باید در تریبون نماز جمعه ارائه شود و سخنان مردم باید در این تریبون از زبان دانشجویان، دغدغه مندان و مطالبه گران منطقی و منصف بیان شده و به اطلاع مسوولان برسد.

وی ادامه داد: دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نسبت به پیگیری و تشکیل شورای مطالبه گری دانشگاهیان و دانشجویان به منظور بهره مندی از نظرات، انجام مطالبه گری صحیح و منطقی و نیز ارتباط گیری درست دانشجویان با مسوولان و مدیران ارشد اقدام کنند.  

در ادامه این برنامه، ۱۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف، مطالبات خود در خصوص وضعیت اجتماعی و نیز عملکرد مسوولان دانشگاهی را ارائه کرده و بدون واسطه و به صورت صمیمی با نماینده ولی‌فقیه و ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به گفت وگو پرداختند.