به گزارش ایرنا از ستاد همکاریهای آموزش و پرورش،حجت الاسلام حمید نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیرستاد همکاریها، یاد آورشد: یکی از تاکیدات مکرر امامین انقلاب استفاده از وسایل ارتباط جمعی به منظور تشریح دستاوردها و عظمتهای انقلاب اسلامی در داخل و خارج است که این مساله رسالت روابط عمومی ها به عنوان بلندگوی نهادها و سازمانهای مختلف را به خصوص در عرصه جهاد تبیین سنگین کرده است.
وی افزود: ارتباطات و روابط عمومی به عنوان آینه تمام نمای هر سازمان یا نهاد میکوشد نگاه گسترده تری به جامعه پیرامون خود داشته باشد تا از این رهگذر پیوند منطقی ، عاطفی و سیستمی البته با الهام از علم روز بین خود و جامعه هدف ایجاد کند.
عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش،مهم ترین وظیفه نهاد ارتباطات و روابط عمومی را اطلاع رسانی متقابل در راستای ارتقاء سازمانی واعتمادسازی ، جهت خدمت رسانی بهتر و برتر دانست و گفت: این مهم علاوه برمتمسک شدن به آموزه های دینی و اخلاقی ،نیازمند تخصص و آگاهی از آخرین شیوه ها و یافته های ملی و بین المللی در خصوص علم ارتباطات است.
حجت الاسلام نیکزاد روابط عمومی را پل ارتباطی سازمانها و نهاد ها با مردم دانست و گفت: هرچه این پل مستحکم باشد یقیناً از بهره و کارآیی لازم برخوردار خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: حیطه عمل روابط عمومی احساسات ،عاطفه ها و افکار عمومی است و این نشان از اهمیت جایگاه و مراتب روابط عمومی دارد که با عقل و تدبیر توام با فن و هنر به منظور تأثیرگذاری برجامعه و دریافت تصویر واقعی از افکار عمومی محقق می شود.
عضو شورای معاونین حوزه های علمیه ، با بیان اینکه مسئول یا کارشناس روابط عمومی، باید به خصلت هایی چون قانون مداری،نظم،شجاعت،ابراز عقیده،تحمل شنیدن آرای مخالف، احترام به حقوق فردی و اجتماعی دیگران و صداقت پایبند باشد، گفت: نهاد روابط عمومی در حقیقت شبکه هوشیارو مغز متفکر هر سازمان با افکار عمومی و مخاطبان خود با نگرش ها و سلایق متفاوت است.