تبریز-ایرنا- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی از اجرای تعداد ۲۲ عنوان ویژه‌برنامه در هفته میراث‌ فرهنگی و روز جهانی موزه در استان خبر داد.

احمد حمزه زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران ، افزود: برنامه های این هفته با برگزاری آئین بزرگداشت روز جهانی موزه ها و آغاز هفته میراث فرهنگی ، نشست تخصصی بررسی شعار قدرت موزه ها در روایت های تاریخی با حضور روسای موزه های استان در تبریز شروع می شود.

وی اظهار داشت: برگزاری نشست تخصصی با انجمن ها و تشکل های غیردولتی، آئین تجلیل از خادمین و همکاران میراث فرهنگی در حوزه های موزه داری، باستان شناسی و بناهای تاریخی، آئین رونمایی از الواح ثبتی غیر منقول – منقول ناملموس و طبیعی، برگزاری کارگاه مرمت کاشی و سفال های تاریخی استان به مدت یک هفته و انعقاد تفاهم نامه همکاری همایش قرآنی فرهنگ، تاریخ و تمدن ایران اسلامی با حضور قاریان بین المللی کشور طی این هفته به انجام می رسد.

حمزه زاده با اشاره به برگزاری نمایشگاه و کارگاه خط نستعلیق از کتابت قرآن مجید در محل، با همکاری انجمن خوشنویسی استان، گفت: در هفته میراث فرهنگی همچنین آیین انعقاد تفاهم نامه های مشارکت مرمت بناهای تاریخی با بخش خصوصی و دولتی، برگزاری تور عکاسی از بناهای تاریخی برای گروه‌های خبری، برگزاری کارگاه آموزشی راهنمایی در موزه با عنوان موزه و راهنمای روایتگر به عنوان بخش عملی کارگاه در موزه سنجش، آئین رونمایی از لوح ثبتی پرده واقعه عاشورا و آئین رونمایی از لوح ثبتی نحوه پخت آش کوچه ایلخچی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: افتتاح نمایشگاه مجموعه آب، برگزاری کارگاه زنده آئین‌های سنتی ثبت ملی، برگزاری برنامه کودک و مرمت آثار تاریخی با عنوان موزه‌های من، تاریخ من، برگزاری برنامه باستان شناسی کودک با عنوان گنج یادگیری در جزیره گنج نیز در این هفته در نظر گرفته شده است.