شیراز-ایرنا-معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس با بیان اینکه یکی از اشکالات عمده در اقتصاد هنری، بحث بازاریابی و تبلیغات است گفت: لازم است آموزش کسب و کار و اقتصاد هنر به هنرمندان در اولویت قرار گیرد.

محمد فرخ زاده پنجشنبه در حاشیه بازدید از خانه هنر شیراز اظهار کرد: لازم است شرکتها، مؤسسات یا تعاونی های تشکیل تا برای آثار تولید شده مخاطب یابی نمایند، تا از محل فروش محصولات چرخه اقتصادی بهره ور شوند.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری ادامه داد: رسالت هنر رشد و آگاهی انسان است و هنر پدیده‌ای است که از دیرباز نقش موثری در زندگی انسان داشته و از آن به عنوان وسیله‌ای کارآمد و موثر، در جهت ترویج و تبلیغ اندیشه ها و ثبت تمدن و میراث و دانش اعصار مختلف استفاده می‌شده است.

فرخ زاده بیان کرد: هنر یک ویژگی منحصربفرد دارد و آن زبان گویا، صریح برای انتقال مفاهیم است، لذا عرضه هنرهای دست ساز و برگرفته از آداب و رسوم و اقلیم ایران می‌تواند تاثیر بسیار بسزایی در عمق بخشیدن به تفکرات نسل آینده باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه نیاز انسان امروز به هنر از جمله نیازهایی است که احتیاج به استدلال ندارد و زندگی بدون هنر بی روح و کسل کننده است گفت: لازم نیست هم انسانها هنرمند باشند ولی می توانند از آثار هنر خلق شده بهره ببرند.
فرخ زاده اظهار کرد: از این روز باید محصولات هنری طبق قوانین و استانداردهای جهانی با کیفت های و قیمت های مختلف سطح بندی شده و به آحاد جامعه ارائه شود به گونه‌ای که هر فردی در سبد خانوار خود ماهانه برای خرید محصولات هنری و روح بخشیدن به زندگی خود هزینه و از این صنعت حمایت کند. با این اقدام هنر فکر و هنر دست هنرمندان در سبک زندگی ایرانیان راه یافته و به اشتراک گذاشته می شود.

معاون استاندار فارس ابراز کرد: امیدواریم با رفع مشکلات هنرمندان عزیز و بسترسازی برای رونق بخشیدن به تولیدات هنری شاهد شکوفایی شهر و استان خود باشیم.