قزوین- ایرنا- مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: تشکیل قرارگاه خانواده به کمک اجرای قانون جمعیت و رفع دغدغه ها در خصوص جوان سازی جمعیت کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کبری علیخانی  روز پنجشنبه در مراسم آغاز به کار قرارگاه خانواده و جمعیت استان قزوین افزود: مشوق‌های زیادی برای این مساله تعریف و برای هر دستگاه، وظایفی در راستای جوانی جمعیت در نظر گرفته شده که باید با جدیت مورد توجه قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: چند سالی از تأسیس شورای راهبردی جمعیت در کشور می‌گذرد اما این شورا چابکی لازم را نداشت بنابراین قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان‌ها شکل گرفت.

علیخانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز تأکید بسیاری به موضوع افزایش جمعیت و فرزندآوری دارند، افزود: از نظر رهبری تلاش برای افزایش نسل و حمایت از خانواده مهمترین مسوولیتی است که برعهده ما قرار دارد و باید سیاست حیاتی برای آینده بلندمدت کشور در نظر گرفت.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری قزوین ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود بر اساس برخی از پژوهش‌های صورت گرفته در حال حاضر مهمترین  مانع افزایش جمعیت، مسائل فرهنگی استو بنابراین باید بر مسائل فرهنگی تمرکز بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در قرارگاه حمایت از خانواده و جمعیت استان ۲۵ ارگان و دستگاه عضو هستند،افزود: این قرارگاه در استان در استانداری و در شهرستان‌ها در فرمانداری مستقر است، همچنین به منظور افزایش سرعت کار دبیرخانه ویژه ای نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

علیخانی اضافه کرد: در حوزه جمعیت پراکندگی دستگاه‌ها زیاد است بنابراین مهم ترین کار قرارگاه ایجاد هماهنگی و وحدت رویه بین دستگاه‌ها در حوزه جمعیت است.