قم-ایرنا- تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: باید رویه و رویکردی در کنگره‌های شهدا نهادینه شود که یکی از آثار آن حل مشکلات و گره‌های ناگشودنی مردم مانند آزادی زندانیان غیرعمد، تهیه جهیزیه و اموری از این دست باشد.

آیت الله سیدمحمدسعیدی روز پنجشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالن محراب حرم مطهر، با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره شهدا در کشور، عنوان کرد: ریشه و اهمیت کنگره شهدا در اصل عبرت گیری از واقعه غدیر و فراموشی بعد از آن توسط مردم و گرفتاری های بعدی آن است و به هیمن دلیل لازم است تا یاد و خاطره شهدا به صورت مستمر تکرار شود.

امام جمعه قم ادامه داد: روحانیت در دوران دفاع مقدس در خط مقدم بود و مردم را نیز در دفاع از ارزش های اسلامی و دفاع از مرزهای کشور دعوت می کرد.

سعیدی با تاکید بر پرداختن بیشتر به عرصه رسانه در برگزاری کنگره شهدا، تصریح کرد: مستندسازی اقدامات در این خصوص برای ثبت در تاریخ و استمرار فعالیت ها باید تداوم پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در سفر به قم با آیات نوری همدانی و سبحانی از مراجع تقلید و سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) دیدار و گفت وگو کرد.