به گزارش ایرنا از آموزش و پرورش اردبیل ، سیدعینالله طیموری فرد در کارگاه تخصصی توانمندسازی اعضای اصلی میز خدمت نماد مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان اردبیل در سرعین اظهار کرد: برنامه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد)، به عنوان یکی از برنامههای تحولی در زمینه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی، فرایند جامعی را از شناسایی تا آموزش، درمان و مددکاری اجتماعی، شامل میشود.
وی همچنین با اشاره به فرآیند رشد و تکامل نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان در حدود هشت سال پس از تنظیم و ابلاغ سند ائتلاف ، استفاده از ظرفیت و بستر آی تی را رکن مهمی در توسعه و دسترسی به خدمات ارتقایی ، غربالگری و خدمات اجتماعی و حمایتی دانست و بر بهرهگیری از آنها تاکید کرد.
وی بهرهگیری طیف وسیعی از دانشآموزان دورههای مختلف تحصیلی از خدمات ارتقایی نماد با کمترین هزینه را از ویژگی مهم آن دانست و خواستار تبیین اهمیت موضوع برای مدیران مدارس توسط اعضای میز خدمت نماد شد.
وی همچنین با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت شرکای اجتماعی آموزش و پرورش و اعضای ائتلاف نماد در استان و شهرستانها برای موفقیت طرح افزود: شاکله و ساختار نماد مبتنی بر اقدامات فرابخشی و مشارکتی بوده و به تنهایی از عهده آموزش و پرورش خارج است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آخموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این کارگاه از تحت پوشش قرار گرفتن بالغ بر ۱۲۰ هزار دانشآموز در شهرستانهای مشگینشهر، نیر، پارسآباد و اردبیل در فرآیند جامع برنامه نماد و شرکت ۸۰ هزار نفر از دانشآموزان در برنامه غربالگری و ارتقایی نماد خبرداد.
سیدغلامحسن خلیلی موسوی بر لزوم حل مشکلات دانشآموزان شناسایی شده با استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و شرکای اجتماعی تاکید کرد و افزود: حتی رنج و مشکل یک دانشآموز هم برای ما مهم و دردآور است.