سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان مرزبانی را جهاد در راه خدا دانست و گفت: ضروری است ارتباط و تعامل کنونی مرزبانان با روستاییان در مناطق مرزی روز به روز تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی عصر شنبه در بازدید از پاسگاه‌های مرزی "اسپی شیر"، "چاله پان" و "انجیران" شهرستان مریوان، از روند فعالیت‌های مرزبانان در حراست از مرزهای کشور و استان کردستان مطلع و ضمن گفت‌ و گو با مرزبانان مستقر در پاسگاه‌های مرزی از تلاش آنان قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه به برکت حضور مقتدر نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در مرزها، کردستان به امن‌ترین استان کشور تبدیل شده است، افزود: خوشبختانه زیرساخت‌ها روز به روز تقویت و هم‌اکنون در این نقطه صفر مرزی امکانات از جمله آب و برق فراهم است.

حجت‌الاسلام پورذهبی ادامه داد: مرزبانان کردستانی در این نقطه علاوه‌بر اینکه در بالاترین آمادگی برای حفظ و حراست از مرزهای کشورمان قرار دارند، نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند که می‌توان از تجربیات و ظرفیت آنان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مرزبانان همواره با مرزنشینان ارتباط خوب و صمیمی داشته و در خدمت مردم هستند، یادآور شد: مرزبانان اخلاق‌مدرانه و دلسوزانه در راستای حفظ امنیت مرزها تلاش کرده و انتظار می‌رود کارهای فرهنگی نیز در مرزها و روستاهای مرزی انجام شود.

استان کردستان ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد. شهرستان مریوان در ۱۱۰ کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.