شیراز-ایرنا-عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس گفت: تدوین و اجرای الزامات اخلاقی کسب و کارها و برندسازی اخلاقی در بنگاه‌های اقتصادی ببه منظور یکپارچه سازی هویت ملی در روابط بین المللی، مطالبه بسیاری از فعالان اقتصادی استان است.

به گزارش ایرنا، صلاح الدین ایزدفر، روز دوشنبه در جلسه این کمیسیون، اخلاق مداری را از پایه‌های موفقیت کسب و کار دانست و افزود: اخلاق مداری به معنای عمل کردن مطابق با قواعد و قوانین خاص مورد پذیرش عموم است.

او ادامه داد: اخلاق مداری و حرفه‌ای بودن برای تمام سازمان‌ها و شرکت‌ها بسیار ارزشمند است و بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی با ایجاد فضای ارزش آفرینی معنوی می‌توانند ارزش آفرینی اقتصادی هم داشته باشند و قطعا سازمان‌های اخلاق‌ مدار همیشه یک گام جلوتر از دیگر سازمان‌ها خواهند بود.

وی، با اشاره از دست دادن بازارهای صادراتی اظهار داشت: هم اینک محصولات ایران با برند و اسم دیگر کشورها به فروش می‌رسد که این ناشی از عدم اشراف اطلاعاتی و رقم زدن تجربیات منفی توسط برخی از صادرکنندگان در بازارهای هدف است که موجب می‌شود به نتایج اخلاقی و اقتصادی مطلوبی در کشور و در بازارهای بین المللی نرسیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس افزود: نیاز است با ایجاد تعامل در بین تمام ارکان و بخش ها، تصمیمات و سیاستگذاری ها با در نظر گرفتن تمام جوانب اجتماعی و اقتصادی اتخاذ شود.