قشم - ایرنا - امام جمعه قشم گفت: این جزیره با توجه به شرایط اقلیمی و داشتن ظرفیت دریایی و ساحل، نیازمند گسترش رشته های هنرستانی مرتبط با دریا است.

به گزارش ایرنا از اعلام روز سه شنبه روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه شهاب، این مطلب را حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در دیدار با سید مسلم دریانورد رییس اداره آموزش و پرورش منطقه شهاب و حرا این جزیره که به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در دفتر امام جمعه برگزار شد، عنوان کرد.

وی با اشاره به توصیه و تاکید حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) بر مطالعه و ترویج کتاب صعود چهل ساله گفت: این کتاب منبع بسیار مناسبی برای جهاد تبیین است.

«کتاب صعود ۴۰ ساله، مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی بر اساس آمارهای بین‌المللی است که توسط سیدمحمدحسین راجی و سید محمدرضا خاتمی گردآوری شده است.

این کتاب در ۳۲۰ صفحه و به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به چاپ رسیده است. استقلال، گسترش عدالت اجتماعی، گسترش برخورداری‌های عمومی، عزت و اقتدار، پیشرفت صنعتی، پیشرفت در معنویت، کرامت زن و آزادی و مردم‌ سالاری از سر فصل های این کتاب به شمار می ‌آید.»

امام جمعه قشم شغل معلمی را خدمتی پیامبر گونه دانست و از معلمین اداره آموزش و پرورش منطقه شهاب و حرا که به امر آموزش و پرورش مشغول هستند خواست دانش آموزان خوبی را تربیت و تحویل جزیره دهند.

در این دیدار سید مسلم دریانورد با قدردانی از حمایت ها و نگاه ویژه امام جمعه قشم به غرب جزیره، موفقیت و دستاورد های منطقه را حاصل تلاش بی وقفه همکاران آموزشی و ستادی این اداره عنوان کرد.

کسب رتبه های برتر علمی در حوزه های آموزشی، پرورشی و قرآنی توسط فرهنگیان و دانش آموزان در دو بخش شهاب و حرا، گزارشی از فعالیت های آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی به ویژه هنرستان ها، گزارش روند پروژه های در حال ساخت، تلاش شبانه روزی مجموعه فرهنگیان در دوران فراگیری کرونا، توزیع کمک های مومنانه به خانواده ها، پرداخت هزینه کتاب های درسی دانش آموزان بی بضاعت توسط همکاران خیِّر منطقه و تجهیز مدارس از اهم موارد مطرح شده در این جلسه بود.

شعرخوانی «فاطمه رحمانی» بانوی شاعره و همکار فرهنگی منطقه شهاب در وصف مادر شهید مدافع حرم «خلیل تختی نژاد» و تقدیر از اعضای کانون بسیج فرهنگیان منطقه شهاب حسن ختام این جلسه رسمی و صمیمی بود.

در این دیدار رییس و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش منطقه شهاب با حضور در دفتر امام جمعه با حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم و حجت الاسلام امید درویشی مسوول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج سپاه قشم دیدار و گفت و گو کردند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.