سنندج-ایرنا-مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت:  متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، مراقب پیامک‌های جعلی بوده و از باز کردن هرگونه پیامک دریافتی از شماره‌های شخصی با موضوعاتی همچون واریز وجه خودداری کنند.

عرفان مرادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پیرو اطلاعیه صادره از معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با توجه به اینکه در برخی استان‌های کشور پیامک واریز وجه از شماره‌های ناشناس به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ارسال شده که محتمل بر کلاهبرداری از متقاضیان و بروز نارضایتی و عدم اطمینان مردم به دستگاه اجرایی است، از متفاضیان درخواست می‌شود،مراقب این پیام‌ها باشند.

وی افزود: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، لازم است آگاه باشند هرگونه پیامک دریافتی از شماره های شخصی با موضوعاتی همچون واریز وجه، جعلی و به قصد کلاهبرداری و سرقت اطلاعات حساب آنها است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان تاکید کرد: متقاضیان از باز کردن لینک‌های ارسالی در این پیامک‌ها و یا واریز وجه به شماره‌های اعلامی در آنها اکیداً خودداری کنند.

وی یادآور شد: برنامه شهری ما در بحث مسکن ملی  ۶۵ هزار و ۴۷۹ واحد است که با احتساب تفاهم نامه‌ها ۱۵۱ هزار و ۷۴۹ نفر در سامانه ثبت نام کرده اند.

مرادی افزود: زمین مورد نیاز با پیش بینی اینکه ۷۰ درصد ثبت نامی‌ها تایید خواهد شد، ۲هزار و ۱۲۴ هکتار است که برنامه هزار و ۶۸۸ هکتار بوده و به تناسب تعداد ثبت نامی‌ها این میزان نیز افزایش‌ پیدا کرده است.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.