کرج- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: طرح تریبون آزاد دانش آموزی با رویکرد تقویت گفت و گو و تاب آوری در مدارس این استان کلید خورد.

« سردار فتح اللهی » روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه این مناظرات درتفکر انتقادی و تاب آوری دانش آموزان نقش موثری دارد، افزود: برگزاری تریبون های آزاد دانش‌آموزی فرصت مناسبی برای تقویت روحیه گفت و گو و انتقادپذیری بین دانش‌آموزان و همچنین جامعه است.

وی بیان داشت: این تریبون ها با موضوع « حجاب، اجبار یا اختیار؟ »، «  آزادی انسان، کدام  و چرا» و « رسانه، مدگرایی و هویت ملی» در البرز فعال شد.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی کشور ما تحمل‌ناپذیری برخی افراد است که نقدناپذیری از همین کم تحملی حاصل می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری این طرح زمینه‌ساز بسط و توسعه فرهنگ نقد و گفت و گو در بین دانش‌آموزان را در پی دارد.

فتح اللهی یادآورشد: اجرای تریبون های آزاد با موضوعات مختلف بویژه مسائل فرهنگی - تربیتی با نگاه تفکری و مهارتی در مدارس استان البرز شور و هیجان خاصی را در بین دانش‌آموزان ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: افق اندیشه‌ها در بین دانش‌آموزان گسترده شده و این قابل تامل است به گونه‌ای که به ما این نوید را می‌دهد که در آینده قطعا شاهد جامعه‌ای پویا، فهیم و عمق‌نگر هستیم.

فتح اللهی توسعه فرهنگ گفت ‌وگو ، ارتقای مهارت تفکر خلاق و نقادانه در میان دانش آموزان را از اهداف اجرای این فعالیت هیجان انگیز در مدارس استان البرز ذکر کرد.

وی گفت: در فرآیند برگزاری این طرح در مدارس با مشارکت سازمان دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی البرز، دانش آموزان مستعد در عرصه نقد و سخنوری نیز شناسایی می‌شوند.

وی ادامه داد: اجرای این تریبون ها در مدارس موجب ارتقای سطح دانش و آگاهی دانش آموزان می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: گسترش مباحث مستدل و منطقی موجب ایجاد نشاط و سرزندگی در محیط های آموزشگاهی می‌شود چون برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی موجب تقویت تربیت اجتماعی و نقش پذیری دانش آموزان را به همراه دارد.

استان البرز حدود ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.