شیراز-ایرنا-رئیس پلیس راه شمال استان فارس گفت: یک دستگاه خودرو پراید در محور شیراز به سمت دشت ارژن با بیش از ۲۶۰ میلیون ریال خلافی و انجام تخلفات بیشمار حادثه ساز توقیف شد.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی روز چهارشنبه با بیان اینکه این خودرو به دلیل سرعت و سبقت غیرمجاز در جاده شیراز به سمت دشت ارژن توسط پلیس نامحسوس متوقف گردید افزود: بعد از استعلام از سامانه مشخص شد که این خودرو بیش از ۲۶۰ میلیون ریال خلافی دارد.

وی ادامه داد: به دلیل تخلفات حادثه ساز و مبلغ خلافی سنگین این خودرو پراید به پارکینگ دشت ارژن منتقل شده است تا راننده علاوه بر توقیف خودرو برابر قانون به دلیل تخلفات زیاد،مبلغ جریمه را نیز پرداخت کند.

بازیگران اصلی عرصه ترافیک حتما به این توصیه‌ها توجه کنند

رئیس پلیس راه شمال استان فارس با بیان اینکه تخلفات حادثه ساز در حوزه برون شهری مانند سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ و صحبت با تلفن همراه جز خطوط قرمز پلیس است و نیروی انتظامی در برخورد با این گونه تخلفات هیچ اغماضی ندارد ادامه داد: اگر فردی دارای تکرار تخلفات حادثه ساز باشد و رانندگانی که با اعمال خطرناک جان خود، همراهان و دیگران را با خطر مواجه می کنند از ادامه حرکت خودرو آنها جلوگیری و خودرو ۷۲ ساعت در پارکینگ توقیف خواهد شد.

دهقانی اضافه کرد: عمده حوادث رانندگی شامل واژگونی و خروج از محور در جاده ها ناشی از ارتکاب تخلفات حادثه ساز مانند سرعت و سبقت غیرمجاز،انحراف به چپ، مکالمه با تلفن همراه و خستگی است که باید پلیس با این نوع تخلفات برخورد قاطع داشته باشد.

وی ، فارس را جزء استان هایی دانست که فراوانی تصادفات و متوفیان را دارا است و گفت: علاوه بر دوربین های مستقر در جاده ها،عوامل پلیس نیز بصورت آشکار و نامحسوس در محورهای استان حضور دارند و رفتار رانندگان را رصد و با آن دسته از رانندگانی که رفتارهای پرخطر دارند برابر مقررات برخورد قانونی را انجام خواهند داد.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس افزود: رانندگان بازیگران اصلی عرصه ترافیک هستند و از این رو از این افراد انتظار می رود که با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی،احترام به قانون و حقوق دیگران ،پلیس را در ایجاد امنیت ترافیکی یاری دهند و از تخلفات پرهیز کنند.

حین رانندگی در فضای مجازی سیر نکنید!

وی در بخش پایانی سخنان خود به صحبت رانندگان در حین رانندگی با تلفن همراه اشاره و این مساله را باعث بروز بسیاری از تصادفات عنوان کرد و گفت: مشکل دیگری که در این زمینه وجود دارد اینکه بعضی رانندگان حین رانندگی در حال سیر در فضای مجازی هستند که این مساله باعث عدم تمرکز به جلو می شود و حوادث ناگواری را رقم می زند.