محبوب حیدری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این پروژه از خواستههای مردم بود که با تامین اعتبارات لازم تسریع شده و با راه اندازی این مسیر میزان تصادفات جاده ای در استان کاهش خواهد یافت.
وی درباره عملیات اجرایی جاده پارس آباد-سربند و مشگینشهر گفت: دراین مسیر در کنار تکمیل مطالعات، احداث بزرگراه بطول ۶۰ کیلومتر در حال اجراست که پیش بینی شده تا پایان سال ۲۰ کیلومتر آن به روی خودروها گشوده شود.
حیدری اجرای پروژه چهارخطه گرمی - بیله سوار را یادآور شد و گفت: در این مسیر پیمانکاران در ۲ قطعه فعال هستند و کارها به شکل مطلوب پیش میرود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در کنار اجرا و تکمیل پروژههای بزرگراهی با جذب سالانه بالای ۲هزار میلیارد تومان منابع مالی از محل استانی ، ملی ، ماده ۵۶ ، تهاتر نفتی و سایر ردیفها برای راههای استان شاهد توسعه و جهش ویژه ای در بحث توسعه بزرگراهها خواهیم بود.
حیدری افزود: از مجموع ۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته از محل مصوبات سفر رئیس جمهور برای طرحهای عمرانی، زیربنایی و زیرساختی استان اردبیل، ۲۷۰ میلیارد تومان صرف توسعه بزرگراههای استان میشود.
وی با بیان اینکه اردبیل به احداث ۷۵۰ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد، اظهار کرد:۲۰۰ کیلومتر از توسعه بزرگراهها در استان اردبیل به سرانجام رسیده و ۳۰۰ کیلومتر نیز در مرحله اجراست.
به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیبهای بسیار تندی به زمینهای کمارتفاع اطراف خود شامل کرانههای دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشتهای کمارتفاع استانهای آذربایجانشرقی و زنجان منتهی میشود و به همین لحاظ جادههای این استان اغلب دارای پیچها و شیبهای بسیار تند هستند.
هشت گردنه سختگذر و برفگیر به نامهای حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قرهآغاج و اسالم در جادههای این استان قرار دارند