ایلام- ایرنا- امام جمعه ابدانان گفت: حضرت امام (ره) مظهر عزت ، نماد و اقتدار ایران اسلام و پرچمدار و مایه افتخار جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد سوری روز چهارشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: آن عارف نستوه با ایجاد و رهبری داهیانه بزرگترین انقلاب اسلامی در جهان به دین و شریعت بها داد و مکتب انسان ساز اسلام عزیز را در بین ادیان الهی جایگاه و منزلت ممتازی عنایت بخشید.

وی نهضت عظیم حضرت امام راحل را نوری از انوار فروزان قرآن کریم توصیف کرد و افزود: بزرگداشت یاد و نام این رهبر فقید و مرجع عالی مقام جهان تشیع زمینه ساز تکریم و توسعه معنویات و تعمیق منش و اخلاق انسانی در جامعه را مهیا می کند.

امام جمعه آبدانان امام خمینی (ره) را یک‌ رهبر بی بدیل و تحولگرا دانست و یادآور شد: مهمترین و بارزترین قدرت امام احیای دین مبین اسلام و اثبات قدرت و کارایی این مکتب پویا در اداره جامعه و ارائه آن به افکار عمومی عالم بود که این صراط مستقیم و راه روشن بعد از رحلت ایشان توسط مقام معظم رهبری به نحو مطلوب و شایسته و در اوج قدرت و تدبر ادامه دارد.

فرماندار آبدانان نیز در این نشست گفت: مدیران اجرایی در کسوت کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفه دارند که برای تقویت و فراگیر شدن افکار پیامبرگونه حضرت امام (ره) همه ظرفیت نهادهای مربوطه را بکار گیرند.

یدالله حاتمی ضمن گرامیداشت سالگرد رحلت رهبر فقید انقلاب اسلامی افزود: در این ایام پرحزن و اندوه ۴۰ ویژه برنامه فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی شامل برگزاری مسابقات علمی، آشنایی جوانان با متن و مفهوم وصیتنامه سیاسی الهی حضرت امام (ره)، شب های شعر و خاطره ویژه سیره آن امام همام، راه اندازی دستجات سینه زن در معابر عمومی، برپایی محافل قرائت قرآن کریم ، پویش شخصیت شناسی امام خمینی (ره) در آئینه کتاب و دعوت از مداحان و سخنرانان مطرح در سطح شهرستان آبدانان با مشارکت همه قشرهای مردم برگزار می شود.

شهرستان آبدانان با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۷۰ کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.