مهاباد - ایرنا - نمایش «پایان عاشقی» به کارگردانی محمد باقری و با حضور علاقه‌مندان به هنر تئاتر در پارک ساحلی شاهین‌دژ روی صحنه رفت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین‌دژ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این نمایش خیابانی به مناسبت  سالروز سوم خرداد اجرا شد، اظهار کرد: این نمایش داستان یک رزمنده است که با همرزمش  از بچگی با یکدیگر بزرگ شده و قد کشیده و به جنگ رفته‌اند.

فاطمه روح زاد ادامه داد: در این نمایش یکی از رفیق ها شهید و دیگری جانباز شیمیایی می‌شود که بعد از مدت ها به خواب او می‌آید و برای او یک کارت دعوت سفر به بهشت می‌فرستد.

وی اضافه کرد: این نمایش در شیفت صبح و عصر و به کارگردانی "محمد باقری" در محل پارک ساحلی و شهدای گمنام شاهین‌دژ اجرا شد.

به گزارش ایرنا، آزادسازی خرمشهر از رخدادهای مهمِ تاریخ جنگ ایران و عراق که در آن، شهر خرمشهر پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط ارتش بعث عراق به‌دست نیروها و رزمندگان ایرانی آزاد شد، این روز بزرگ در تقویم رسمی کشور به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.

انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌غربی هم‌اکنون در شهرستان‌های ارومیه، خوی، میاندوآب، ماکو، پیرانشهر نقده، تکاب، مهاباد و بوکان فعالیت دارد؛ ۲۳ گروه نمایشی ثبت شده رسمی در آذربایجان‌غربی و ۱۰ انجمن هنرهای نمایشی در این استان وجود دارد که از این میان ارومیه با هشت گروه، خوی با پنج و مهاباد با چهار گروه به ترتیب بیشترین گروه‌های نمایشی را به خود اختصاص داده است.