سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: ارزش زیرساخت‌های مخابراتی کردستان بین ۱۰ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده که عدد بسیار بزرگ و نگهداری آن نیازمند هزینه سنگینی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید سلطانی شامگاه پنجشنبه در اولین یادواره شهدای مخابرات کردستان و شهید سردار محمود امان الهی در سنندج اظهار داشت: طبق استاندارد جهانی ۵ تا ۱۰ درصد سرمایه‌گذاری‌ها، باید صرف نگهداری زیرساخت‌ها شود که کردستان این امکان را ندارد اما تلاش کارکنان مخابرات و همسویی مسوولان استان، باعث حفظ این زیرساخت‌ها شده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های منحصر به فرد با کمترین هزینه در حوزه مخابرات کردستان انجام شده است، افزود: این استان طی چهار سال آینده، سالانه به ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد که با تمام تلاش و به دلیل مشکلات اعتباری، احتمالا تا یک پنجم آن محقق خواهد شد.

مدیرعامل مخابرات منطقه کردستان تاکید کرد: امسال تلاش داریم و برنامه‌ریزی شده که در این استان، حداقل سه برابر سال گذشته، سرمایه‌گذاری صورت گیرد، هرچند کافی نیست و باید کار بیشتری در این زمینه شود.

سلطانی با بیان اینکه در وسط جنگ اقتصادی هستیم و این وضعیت پیچیده‌تر از جنگ دوران دفاع مقدس است، ادامه داد: دشمن با تمام توان به دنبال این است که بر ما پیروز شود و معیشت مردم را دچار مشکل کند که البته با مقاومت مردم و مجاهدت دولت، این توطئه محقق نخواهد شد.

وی بر لزوم توسعه زیرساخت‌ها و مراقبت از بنگاه‌های اقتصادی تاکید کرد و گفت: شرکت مخابرات ایران پیشران توسعه در کشور است و اثر توسعه ای و پیشرفت دارد و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: همانطور که امام راحل فرمودند، این پیروزی به لطف خداوند بود و نباید به خودمان مغرور شویم، البته این مهم با ایثار شهیدان و رزمندگان بدست آمده است.

لزوم ترویج فرهنگ شهادت در جامعه
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز با بیان اینکه سوم خرداد یادآور ایثار رزمندگان اسلام است، اظهار داشت: تجلیل از شهدا و برشمردن خدمات و سبک زندگی آنان و تکریم خانواده‌های شهیدان وظیفه همه است.

سردار سیدصادق حسینی بر لزوم ترویج سبک و اسلوب زندگی شهیدان از جمله شهید محمود امان الهی تاکید کرد و ادامه داد: باید با ترویج مکتب شهدا به انقلاب عمق ببخشیم، ضمن اینکه استمرار نظام اسلامی وظیفه ما است و این مهم با خدمت صادقانه و پویایی مسوولان محقق می شود.

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش دارند فرهنگ شهادت را از ما بگیرند، افزود: وظیفه ادارات و دستگاه ها توسعه این فرهنگ است و باید تلاش کنیم نیازهای مردم را تامین و در راستای حفظ وحدت و انسجام جامعه قدم برداریم.

در این آیین از زندگینامه شهید محمود الله مرادی و کتاب ارتباطات در کردستان اثر مصطفی الله ویسیان رونمایی شد.

مخابرات منطقه کردستان در دوران دفاع مقدس هشت شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.