شیراز - ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در فارس، گفت: هم اکنون ۱۶ شهرستان استان در وضعیت آبی و دیگر شهرستان ها در وضعیت زرد است.استمرار وضعیت کرونایی مطلوب در استان فارس با پایبندی مردم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی امکان پذیر شده است.

دکتر سید وحید حسینی روز شنبه در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ با اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در فارس، بیان کرد: هم اکنون شهرستان های شیراز، آباده، اقلید، مرودشت، سپیدان، کوار، کازرون، فیروزآباد، قیروکارزین، استهبان، نی ریز، داراب، زرین دشت، لامرد، فسا و جهرم در وضعیت آبی و سایر شهرستان های در وضعیت زرد قرار دارند، اما وضعیت به وجود آمده، نشانگر پایان کرونا نیست.

او استمرار وضعیت مطلوب کرونایی در استان را نیازمند رعایت شیوه نامه بهداشتی در برابر این بیماری از سوی مردم دانست و بر تداوم پایبندی آن تاکید کرد و ادامه داد: واکسیناسیون در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر کرونا می تواند از ابتلا به این بیماری پیشگیری و سرایت پذیری آن را در بین افراد جامعه کاهش داده و سطح ایمنی عمومی در برابر این بیماری را ارتقا بخشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شناسایی موارد جدید ابتلا به کرونا و بستری برخی از بیماران در بیمارستان های استان را نشانگر چرخش این ویروس در بین افراد جامعه دانست و اظهار کرد: هرگونه سهل انگاری، بی توجهی در برابر کرونا بر سرعت انتشار این بیماری می افزاید.

دکتر حسینی با دعوت از افرادی که تاکنون برای انجام واکسیناسیون علیه کرونا اقدام نکرده اند برای مراجعه هر چه سریع تر به مراکز انجام واکسیناسیون در سطح استان تاکید کرد: ایمنی عمومی جامعه در برابر کرونا، مستلزم تزریق واکسن علیه این بیماری و رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

او همچنین در این نشست نحوه خدمت رسانی به بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان، میزان مشارکت در برنامه واکسیناسیون، آخرین وضعیت ابتلا در مناطق مختلف استان، نحوه فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ و انجام تست های سریع و آخرین اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

پایش میزان اشغال تخت های بیمارستانی، وضعیت دارویی و تجهیزات و ملزومات پزشکی در سطح استان، دیگر محورهای مورد بررسی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست امروز این ستاد بود.

وضعیت وخیم ۹ بیمار مبتلا به کرونا در بخش های ICU بیمارستان های استان فارس

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز  نیر طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز شنبه، هفتم خرداد ۱۴۰۱، اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است:از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۴۹ هزار و ۲۹۳ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۲۸ هزار و ۶۲۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۶۱ هزار و ۲۷۴ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۷ هزار و ۷۲۴ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۳۸۸ هزار و ۱۹ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۰ هزار و ۸۹۶ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۱۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۱۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۳۶ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۲۰ هزار و ۳۷۳ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۸۱ هزار و ۵۶۸ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۱۷ هزار و ۸۹۵ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۲۳ هزار و ۶۰۳ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۴۰ هزار و ۷۰ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.