قم ـ ایرنا ـ رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه باید همچون امام راحل، استکبارستیزی و مبارزه با دشمنان را همراه با تحصیل و علم آموزی توأمان دنبال کنند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شنبه شب درمراسم افتتاح نمایشگاه «حضور صدساله خورشید» درقم افزود: حضرت امام خمینی(ره) در بیانات خود به آیه قیام برای خدا اشاره می‌کردند که منظور از قیام فردی، مبارزه با نفس و منظور از قیام جمعی، مبارزه علیه مستکبران است.

وی با اشاره به معانی و مفاهیم گسترده جهاد و تقسیم بندی آن به جهاد اصغر و جهاد اکبر، خاطرنشان کرد: معنای دیگری از جهاد که کمتر مورد اشاره قرار گرفته است، دل نبستن به عقل و برهان و اندیشه و عشق ورزیدن به پروردگار متعال است که امام راحل(ره) تمامی مراتب جهاد را دارا بودند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تقوا و اخلاص کم نظیر امام خمینی(ره) را مورد توجه قرار داد و گفت: سیاستمداران جهان برای رسیدن به اهداف خود از تمامی فرصت‌ها استفاده می‌کنند، اما شاهد بودیم که امام راحل در اوج مبارزات چگونه در برابر صدها دوربین خبرنگاران در فرانسه، سخنان خود را برای ادای فریضه نماز قطع می‌کردند.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره)، عارفی واصل، فقیهی جامع الشرایط، مجدد و احیاگر دین و تجسم ارزش های اخلاقی و انسانی بودند، اظهار داشت: نماد واقعی یک چهره انقلابی همچون امام راحل، در تمامی مراحل مبارزاتی و در تبعید و زندان، لحظه ای از تهذیب و تحصیل و پژوهش غافل نمی‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان با بیان اینکه طلاب و فضلای حوزه های علمیه، باید علاوه بر درس استکبارستیزی، تحصیل و تعلیم و تعلم را با جدیت پیگیری کنند، تصریح کرد: همه باید زیر لوای امام و رهبری، با وحدت و انسجام و یکپارچگی، دل ها را به هم نزدیک کرده و حرمت و جایگاه امام راحل را پاس بداریم.

نمایشگاه «حضور صد ساله خورشید» به مناسبت یکصدمین سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به شهر مقدس قم و سی و سومین عروج ملکوتی ایشان، از روز یکشنبه ۸ خردادماه تا روز پنج شنبه ۱۲ خردادماه از ساعت ۱۳ تا ۲۱ در سالن غدیر مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پذیرای علاقه‌مندان است.