به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، با توجه به استقرار سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بهعنوان «متولی و مرجع انحصاری تعلیم و تربیت کودکان از بدو تولد تا پایان ششسالگی» و ضرورت ساماندهی و مدیریت امور مربوطه و تا زمان ابلاغ رسمی ساختار اداری متناظر این سازمان در استان، شهرستان و مناطق، کلیه افراد شاغل در «اداره آموزش پیشدبستانی و دوره اول ابتدایی»، ادارات کل (اعم از رئیس اداره، کارشناس مسئول، کارشناس) و پستهای متناظر با آن در شهرستانها، مناطق و نواحی تابع، عهدهدار وظایف مربوط به تعلیم و تربیت کودک و رابط سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک زیر نظر مستقیم مدیرکل آموزش و پرورش استان خواهند بود.
بر اساس این دستورالعمل، وظایف اداره آموزش پیشدبستانی و دوره اول ابتدایی، ادارات کل و پستهای متناظر با آنها در شهرستانها، مناطق و نواحی تابع و سایر بخشهای عهدهدار وظایف مربوط به تعلیم و تربیت کودک «از بدو تولد تا ششسالگی» به شرح زیر است:
برنامهریزی، ابلاغ و اجرایی سازی دستورالعملها، شیوهنامهها و بخشنامههای مربوط به سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به ادارات آموزش و پرورش استانها و شهرستانها و نظارت بر حسن اجرای آنها.
برنامهریزی منطبق بر آمایش منطقهای برای تحقق اهداف سازمان.
ایجاد هماهنگی بین واحدهای مختلف با محوریت تعلیم و تربیت کودک زیر هفت سال.
ایجاد هماهنگی با سایر دستگاههای ذیربط در سازمان.
شناسایی ظرفیتهای ملی، استانی و منطقهای و بهرهبرداری از آنها برای تحقق مأموریتهای محول.
تهیه و اجرای گزارش، مستندات و آمارها.
پیگیری سایر فعالیتها و انتظارات سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک.
شایانذکر است؛ مسئولیت اجرای این بخشنامه بر عهده مدیرکل آموزش و پرورش استان است.
به گزارش ایرنا، سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ در یک مراسم نمادین به طور رسمی آغاز بکار کرد.